Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Komunikaty prasowe

Fundacja ProKarton partnerem „Let’s Clean Up Europe”

Źródło: ProKarton/Odyseja PR   Dodano: 2018-05-10 15:39:59

© prokarton

Fundacja ProKarton, która na co dzień zajmuje się działaniami na rzecz poszerzanie wiedzy konsumentów na temat selektywnej zbiórki i recyklingu kartoników po płynnej żywności została partnerem tegorocznej akcji „Let’s Clean Up Europe”, odbywającej się na terenie całej Europy. Wspólnie z organizatorami akcji „Śmieci skrzydeł nie mają”, podczas tegorocznych działań Fundacja będzie prowadzić akcje informacyjne podnoszące świadomość między innymi turystów przemierzających górskie szlaki, w kwestii unikania śmiecenia, segregacji odpadów przeznaczonych do recyklingu, ze szczególnym uwzględnieniem kartoników po mleku i sokach.


Akcja organizowana w ramach struktury Europejskiego Tygodnia Redukcji Odpadów ma na celu nie tylko zachęcenie społeczeństw do wspólnego sprzątania środowiska, ale również do odpowiedniej segregacji surowców wtórnych w domach jak i poza nimi. Segregowanie odpadów zapobiega utracie cennych surowców, dzięki którym możemy wyprodukować nowe, pożyteczne w codziennym życiu przedmioty.

– W myśl zasady „Nie ma śmieci, są surowce” zużyte opakowania nie powinny trafiać do lasów czy na wysypiska, ale być selektywnie zbierane, a następnie poddawane recyklingowi, ponieważ stanowią cenny surowiec wtórny, z którego, jak to ma miejsce np. w przypadku kartonów po napojach można odzyskać celulozę, którą używa się ponownie do produkcji różnego rodzaju papierów i tektur – podkreśla Jan Jasiński, Prezes Fundacji ProKarton. – Dzień bez śmiecenia jest bez wątpienia idealną okazją do tego, aby dotrzeć do wielu osób, które nie zdają sobie sprawy z tego, jak poważnym problemem stają się dla naszego środowiska odpady – dodaje Jan Jasiński.

Odpowiednia edukacja społeczeństwa, podnoszenie jego świadomości oraz zachęcenie do zmiany codziennych nawyków jest ważne nie tylko z perspektywy dnia dzisiejszego, ale również przyszłości. Kształtowanie nowych przyzwyczajeń oraz wdrożenie w codzienne życie podstawowych zasad segregacji i selektywnej zbiórki odpadów przyczynia się do ograniczania negatywnych zmian w środowisku naturalnym, dzięki czemu staje się ono mniej zanieczyszczone i bardziej przyjazne dla człowieka.

– Odpady zamieniają się w śmieci, jeżeli wyrzucamy je byle gdzie. Jeżeli zaś je segregujemy i przekazujemy do recyklingu to zamieniają się w cenne surowce. Taka idea między innymi przyświeca akcji „Śmieci skrzydeł nie mają”, którą realizujemy w polskich górach i schroniskach. Chcemy, aby turyści nie zostawiali swoich śmieci na górskich szlakach ani w schroniskach, ale żeby je znosili w doliny, tam segregowali i wrzucali do odpowiednich pojemników – wtedy nie zanieczyszczą one górskich ścieżek, lecz zostaną z pożytkiem wykorzystane jako cenne surowce do produkcji nowych wartościowych przedmiotów – mówi Dominik Dobrowolski, inicjator akcji „Śmieci skrzydeł nie mają” zgłoszonej do kampanii Let\'s Clean Up Europe.

W tym szczególnym dniu pamiętajmy o tym, aby wspólnie zrobić coś dobrego dla Ziemi. Nawet małe działania podjęte podczas „Dnia bez śmiecenia” takie jak zgniecenie i wyrzucenie kartonika po soku do odpowiedniego (żółtego) pojemnika, posprzątanie okolicznych terenów czy udział w akcjach edukacyjnych kształtuje świadomość nie tylko naszą, ale również naszych najbliższych. Nie czekajmy
z wprowadzeniem dobrych nawyków do jutra. Zacznijmy działać już dzisiaj w trosce o nasze środowisko.

Fundacja ProKarton została założona przez producentów materiału opakowaniowego do mleka i soków jakim jest wielomateriałowy karton do żywności płynnej. Fundacja powstała w 2011 roku w odpowiedzi na społeczne zapotrzebowanie w zakresie edukacji ekologicznej. ProKarton promuje korzystanie z kartonów do płynnej żywności, jako opakowań nowoczesnych, gwarantujących najlepszą ochronę zapakowanej w nie płynnej żywności. Opakowania kartonowe posiadają szereg atrybutów ekologicznych, dzięki którym minimalizowaniu ulega ich wpływ na środowisko naturalne.

Cele Fundacji ProKarton:
• poszerzanie wiedzy konsumentów na temat zalet kartonowych opakowań do płynnej żywności,
• kreowanie pozytywnego wizerunku opakowań kartonowych do płynnej żywności,
• wspieranie recyklingu opakowań kartonów do płynnej żywności,
• prowadzenie konstruktywnego dialogu z mediami i innymi interesariuszami w obszarze ochrony środowiska i zarządzania odpadami opakowaniowymi.

Misją Fundacji ProKarton jest edukacja ekologiczna oraz promowanie kartonów do mleka i soków, które jako nowoczesna forma opakowań do płynnej żywności, zapewniają jej najlepszą ochronę.

archiwum komunikatów »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2018
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25