1. Aktualności
  2. Świat

Włochy: Granarolo poprawia przychody

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

Włoska firma mleczarska powiększyła swoje obroty w 2017 roku o 7,8% do 1,273 mld euro. Najbardziej znaczący wzrost obrotów wynika z przyłączania innych podmiotów i obejmowania dystrybucją innych niż mleczarskie produktów włoskich, co odbywa się przy malejących marżach i malejącym rynku mleka (dane rynkowe: -3,5% w przypadku świeżych produktów i -2,3% w przypadku mleka UHT, źródło: IRI Infoscan Hyper + Super + LSP - AT 2017).


W 2011 roku Granarolo generował 4% obrotów zagranicą, dziś jest to 28%. W 2010 roku obrót na mleku świeżym i UHT stanowił 60% obrotu, dziś jest to zaledwie 34%. Obecnie sprzedaż mleka Granarolo spada (w 2017 roku o 2,1%), a rośnie sprzedaż serów (w 2017 roku o 9,6%).
W 2017 roku Granarolo sfinalizował kilka przejęć: San Lucio (włoska firma, która opracowała innowacyjną przekąskę z serem pleśniowym sprzedawaną pod marką GrokSi), Allfood Importação, Indústria e Comércio (z siedzibą w São Paulo, Brazylia (zajmująca się importem, przetwarzaniem, sprzedażą i dystrybucją produktów spożywczych), Quality Brand International (spółka z siedzibą w Atenach, importer produktów mlecznych na terytorium Grecji) i Valetti (firma działająca głównie w branży spożywczej).