1. Aktualności
  2. Polska

Hochland Polska: Czyszczenie etykiet to strzał w dziesiątkę

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© hochland polska

– Trend poszukiwania produktów z czystą etykietą ma duży potencjał rozwoju. Praktycznie wszystkie grupy produktów nabiałowych mogą być dobrym obszarem do czyszczenia etykiet, a handlowcy przyjmują optymalizację składu bardzo pozytywnie – mówi Forum Mleczarskie Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager Hochland Polska. – To stosunkowo nowy kierunek, który rozwinął się w ciągu ostatnich lat na rynku europejskim, a wcześniej na rynku amerykańskim. Początek rozwoju czystej etykiety jest z przypisywany modzie na produkty ekologiczne, tradycyjne, regionalne na bazie naturalnych i nieprzetworzonych składników spożywczych, ale także, jako przyczynek do oczyszczania etykiety przywoływane są badania dotyczące barwników. Punktem wyjścia było założenie, aby konsument kupując produkt dokonywał świadomego wyboru, a to jest możliwe tylko dzięki dostarczeniu pełnej informacji, za pośrednictwem środka przekazu jakim jest etykieta. Dlatego oczyszczanie etykiety środka spożywczego nie może odbywać się na zasadzie usunięcia składnika z etykiety. Usunięcie składnika z etykiety powinno być następstwem eliminacji konkretnego składnika z produkcji określonego środka spożywczego.


– W obecnych czasach ogromną popularnością cieszą się środki spożywcze zwane powszechnie naturalnymi. Podążanie za trendem czystej etykiety jest pozytywnym zabiegiem tylko wtedy, gdy faktycznie jest przejawem czystych intencji i o ile faktycznie zostaną dokonane zmiany w składzie produktów. Pod marką Almette rozpoczęliśmy kilka lat temu rewolucję, promując „czysty” wizerunek marki. W wyniku prac optymalizujących receptury – kultowy produkt – ser Almette – stał się jeszcze lepszy! Almette zaprosiło do strefy wolnej od zagęstników, barwników i konserwantów. Konsument Almette nie musi wiedzieć co to są zagęstniki, barwniki i konserwanty, gdyż w Almette ich po prostu nie ma. Te racjonalne argumenty podkreślają wyróżnialność marki Almette! Portfolio Almette obejmuje sporo wariantów smakowych, między innymi: śmietanka, zioła, jogurt, chrzan, szczypiorek i cebula, ogórek i zioła, czosnek niedźwiedzi, bazylia, kolorowy pieprz. Jednocześnie do tradycyjnych smaków dołączyła nowa linia owocowa Almette Fruit, która składa się z czterech smaków: gruszka-jabłko, wiśnia-żurawina, jagoda-malina oraz morela-wanilia – wylicza Jacek Wyrzykiewicz.
– Kompleksowe działania i potwierdzenie naturalności produktu zostały docenione przez konsumentów i okazały się strzałem w przysłowiową dziesiątkę. Kontynuując naszą strategię przystąpiliśmy do prac w obszarze serów żółtych dojrzewających. Finałem, była optymalizacja receptur, po której sery żółte Hochland nie zawierają konserwantów, antybiotyków i tłuszczów roślinnych, są jednocześnie bogatym źródłem wapnia, o czym z wielką przyjemnością informujemy naszych konsumentów, także na opakowaniach naszych produktów – wskazuje Jacek Wyrzykiewicz.
– W ostatnim czasie wprowadziliśmy na rynek kolejną grupę wyrobów z czystą etykietą. Zdrowy styl życia jest dla konsumentów coraz ważniejszy! Na fali tego trendu więcej osób sięga po naturalne produkty. Właśnie na te potrzeby konsumentów odpowiadają nowe plastry topione Hochland, które zyskały nową, poprawioną recepturę eliminującą konserwanty. Nowe plastry topione Hochland produkowane są tylko z najlepszych, wysokiej jakości, wyselekcjonowanych składników: prawdziwych serów (Cheddar, Gouda, Emmentaler, Maasdamer), wysokiej jakości dodatków (m.in. szynka Sokołów) i masła extra 82%. Badania rynkowe wskazują, że dla 82% konsumentów informacja o wysokiej jakości składnikach jest ważna, 63% zachęca to do zakupu, a 41% respondentów uważa ją za unikalną, o której nie wiedziała do tej pory (źródło: Badanie ilościowe na grupie 600 osób, Glimpse, październik 2014).
Więcej na temat rynku produktów z czystą etykietą w czerwcowym wydaniu Forum Mleczarskie Handel.