Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Komunikaty prasowe

Drużyna A od Mercedesa

Źródło: Mercedes-Benz   Dodano: 2013-04-30 09:39:15

Actros, Antos i Arocs formują Drużynę A Mercedes-Benz Trucks – drużynę pojazdów wagi ciężkiej, której pełna sukcesów kariera wystartowała w 2011 roku. Trzy ciężarówki spod znaku gwiazdy zostały konsekwentnie zaprojektowane, aby sprostać wymagającym standardom Euro VI. Realizacja tej normy w pojazdach Drużyny A zmniejszy emisję cząstek stałych i tlenków azotu o ponad 90%.
Mercedes-Benz Trucks wykorzystał przejście na normę Euro VI, by kompleksowo zmodernizować swoją gamę modelową. Każdy detal poddano szczegółowej weryfikacji – nie tylko w celu optymalizacji zespołu napędowego, ale całej konstrukcji pojazdów.

– Nie tylko rozwiązaliśmy tę kwestię wcześniej od innych. Przeszkodę potraktowaliśmy jako szansę – mówi Stefan Buchner, szef Mercedes-Benz Trucks. – W efekcie nasze nowe ciężarówki są bardziej przyjazne środowisku, bardziej wydajne i bardziej ekonomiczne od poprzedników.
Actros, Antos i Arocs to specjaliści w swoich segmentach
Z przejściem na normę Euro VI łączy się prezentacja nowej gamy ciężkich pojazdów Mercedes-Benz Trucks. Nowe modele ściśle dopasowano do odpowiednich zastosowań. W rezultacie klienci mogą jeszcze łatwiej wybrać samochód, który precyzyjnie spełni ich oczekiwania. Actros został zaprojektowany z myślą o transporcie dalekobieżnym, Antos doskonale sprawdza się w ciężkim transporcie dystrybucyjnym, a Arocs jest stworzony do wymagających prac na placach budowy.
Tym samym Mercedes-Benz Trucks jest pierwszym producentem oferującym kompletną gamę ciężkich pojazdów spełniających normę Euro VI. Co więcej, pełną zgodność osiągnięto na 9 miesięcy przed wejściem nowego standardu emisji spalin w życie. I chociaż ciężarówki zostały wyposażone w związane z Euro VI podzespoły, zużywają do 5% mniej paliwa od poprzedników. Ich całkowite koszty eksploatacji są dodatkowo zoptymalizowane dzięki wydłużeniu okresów międzyprzeglądowych i wyjątkowo długiej żywotności silników, skrzyń biegów oraz sprzęgieł.
Arocs trafi na rynek w połowie 2013 roku
Najnowszy członek \"Drużyny A\" to Mercedes-Benz Arocs, który będzie stopniowo wprowadzany na europejskie rynki od połowy 2013 roku. Międzynarodowi dziennikarze testują obecnie nowy model w ekstremalnych warunkach na terenie 65-hektarowego kamieniołomu niedaleko Wuppertal w Niemczech.
Specjalista w sektorze budowlanym trafi na rynek w bezprecedensowej liczbie wersji: klienci będą mieli do wyboru 15 wersji różnych ciągników, 18 wersji podwozi pod zabudowy, 17 wersji podwozi wywrotek i 10 wersji podwozi betonomieszarek. Dodatkowo, oferta obejmie pięć kombinacji osi, opcjonalny stały lub dołączany napęd na wszystkie koła, a także zupełnie nowy, dołączany hydrostatyczny napęd kół osi przedniej. Przyjazne środowisku jednostki BlueTec 6 będą dostępne w 16 wersjach mocy, od 175 kW (238 KM) do 460 kW (625 KM).
„Drużyna A” to istotny element globalnej strategii podzespołów i platform Daimler Trucks - wszystkie trzy modele powstały na tej samej platformie. Nowe ciężarówki Mercedes-Benz korzystają ze światowych zasobów technologicznych, bardziej efektywnych działań produkcyjnych oraz niższych kosztów rozwoju, wytwarzania i inwestycji. W rezultacie Daimler może korzystać z synergii i efektu skali.

archiwum komunikatów »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25