1. Aktualności
  2. Świat

Arla Foods: Największa dynamika poza Europą

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes
Autor: Janusz Górski

4,03 mld € to półroczny, wyższy o 12% niż rok temu, obrót Arla Foods za pierwsze półrocze. Akwizycje i połączenia przyniosły pozytywny skutek, ale wyzwania rynkowe są znaczące.
Mimo że konsumenci europejscy coraz częściej wybierają produkty tańsze, to główne marki firmy Arla Foods mają się dobrze. W Niemczech sprzedaż produktów marki Arla Kærgården wzrosła w wymiarze dwucyfrowym i są one dostępne w większości sieci handlowych. Sprzedaż produktów marki Lurpak wzrosła o 13% w pierwszej połowie 2012 roku.


Twarde uwarunkowania rynkowe na dojrzałych rynkach kontrastują z dynamiką osiąganą na młodych rynkach rozwijających się. Rynek Bliskiego Wschodu i Afryki wygenerował wzrost obrotów o 20%, podczas gdy rynek rosyjski przyniósł aż 40% większe obroty. Powodów do szczególną satysfakcji dostarczył dział Arla Foods Ingredients (AFI) produkujący dodatki na baize serwatki dla przemysłu, którego obroty wzrosły o 14%.