Branża Mleczarska 100 Firm

Aktualności

Hortimex: Redukcja cukru w produktach to teraz cel całej branży

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes   Dodano: 2020-06-08 10:03:32

© hortimex

– Redukcja cukru, czysta etykieta, zdrowy styl życia oraz poszukiwanie prozdrowotnych właściwości żywności to główne trendy konsumenckie – mówi Forum Mleczarskiemu Biznes Marek Dobosz, Menedżer Produktu w firmie Hortimex. – Mleko oraz przetwory mleczne znajdują się na czwartym poziomie piramidy żywienia i powinny być spożywane 2-3 razy dziennie w celu zachowania prawidłowego funkcjonowania organizmu. Nabiał jest dobrym źródłem witamin i składników mineralnych oraz dostarcza pełnowartościowego białka. Niestety część produktów – jak na przykład słodzone desery czy napoje fermentowane – zawierają ogromne ilości cukru (ok 12 g na 100 ml), co negatywnie wpływa na dobry wizerunek wyrobów mleczarskich. W związku z powyższym, popularne są zapytania od zakładów mleczarskich oraz producentów wsadów owocowych o rozwiązania redukujące cukier. Dotychczas zainteresowane były głównie mniejsze zakłady, bardziej elastycznie reagujące na trendy konsumenckie. Obecnie temat jest na tyle popularny, że stał się celem całej branży, narzucany jest także przez sieci handlowe na producentów marek własnych.

– Badania rynkowe pokazują, że 90% konsumentów postrzega produkty o zredukowanej ilości cukru jako zdrowsze, natomiast 80% twierdzi, że cukier jest złym składnikiem żywności. Eliminacja lub redukcja cukru stawia producentów przed wieloma wyzwaniami ze względu na jego różnorodne funkcje. Popularnym zamiennikiem cukru jest słodki błonnik z cykorii (inulina lub oligofruktoza). Cukier można także wymienić na zdrowszą wersję o niższym IG i powolnym uwalnianiu – takim produktem jest dwucukier palatynoza znajdująca zastosowanie w produktach dla sportowców i diabetyków – dodaje nasz rozmówca.

– Najbardziej popularnym poziomem redukcji cukru jest próg 30%, który, zgodnie z rozporządzeniem, pozwala na użycie stosownych oświadczeń zdrowotnych i żywieniowych oraz nie wprowadza istotnych zmian w smaku i tekstury produktu. Przykładowe deklaracje to wartość prebiotyczna, korzystny wpływ na trawienie, wysoka zawartość błonnika, redukcja cukru, powolne uwalnianie energii, niski indeks glikemiczny – podkreśla marek Dobosz.

– Redukcja cukru przy użyciu naturalnych składników daje możliwość nawiązania komunikacji z potencjalnym klientem przy użyciu etykiety produktu. Zastosowane grafiki oraz deklaracje dostarczają konsumentom prostą, zrozumiałą informację, która zostanie wykorzystana przez nich w trakcie zakupów w podobnym stopniu, jak cena czy smak. Ułatwia to także wybór produktów, dopasowanych do zdrowej i zbilansowanej diety, zdrowszych alternatyw oraz pozwala wyróżnić się na tle konkurencji – podsumowuje Marek Dobosz, Menedżer Produktu w firmie Hortimex.


Ostatnie wiadomości o firmie:
(2020-02-27) Hortimex: 80% klientów postrzega cukier jako zły składnik żywności
(2019-12-12) Hortimex: Zdrowe węglowodany to nowy trend

archiwum aktualności »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o. © 2008-2021
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel.: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij