1. Aktualności
  2. Świat

Fonterra będzie współpracować z niemieckim start-upem

Źródło: Fonterra
Autor: Janusz Górski

Celem Fonterry jest wejście w dynamicznie rozwijający się segment aktywnych konsumentów żywności, którego wartość jest szacowana na 200 mld USD na całym świecie, a która to grupa ma rosnąć dynamicznie w nadchodzących latach. Judith Swales, Dyrektor ds. Operacyjnych Fonterry mówi, że – Fonterra jest światowym liderem w produkcji białek i wysokowartościowych, zaawansowanych składników, więc powinniśmy dążyć do tego, aby stać na czele rynku aktywnego żywienia. Strategiczne partnerstwo z foodspring przyspieszy nasz postęp w kategorii, dając nam bezpośredni dostęp do nowego segmentu konsumentów. Ta inwestycja jest pierwszą dla Fonterry i wspiera naszą strategię rozwoju w kategoriach o wysokiej wartości.


Foodspring to szybko rozwijający się niemiecki start-up zatrudniający międzynarodowy zespół 100 pracowników i który ma swój dział badawczo-rozwojowy. Berlińska firma została założona w 2013 roku i jest pionierem w tworzeniu żywności funkcjonalnej dostępnej dla wszystkich, a jej właściciele są zdania, że rozwiązania żywieniowe są kluczem do lepszego, szczęśliwszego i bardziej produktywnego życia: wzmocnienia ciała, wyostrzenia umysłu i zrównoważenia duszy. Firma działa w 17 krajach w tym Europie i Azji.
W jej portfolio znajdują się szejki proteinowe na bazie serwatki jak i produkty organiczne z kategorii superfoods. Firma oferuje produkty w kategorii zarządzania wagą, budowy mięśni jak i zdrowego żywienia.