1. Aktualności
  2. Świat

Danone: Wyniki działu mlecznego słabsze od innych

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski

Choć wyniki sprzedażowe Danone ogólnie wzrosły do 10,47 mld € za pierwsze półrocze w kontekście wszystkich wytwarzanych produktów tj. o 5,9%, to część nabiałowa koncernu jest słabym ogniwem. Porównanie sprzedaży półrocznej artykułów nabiałowych za pierwsze półroczne 2011 i 2012 pokazuje wzrost 2,9% i jest to najniższy wzrost w porównaniu do działów Wody, Baby Nutrition i Medical Nutrition.
Wolumen sprzedaży nabiału spadł o 0,2%, a obiektem szczególnej troski jest w dalszym ciągu południowa Europa, zwłaszcza Hiszpania, gdzie konsumenci zrewidowali swoje budżety zakupowe. Tym bardziej cieszą w Danone bardzo dynamiczne, bo dwucyfrowe wzrosty sprzedaży w Ameryce Łacińskiej i na Bliskim Wschodzie.

W Rosji Unimilk rozpoczął odnotowywanie szybkiego, dwycyfrowego pod względem dynamiki wzrostu w kontekście produktów dla dzieci oraz marek Bio Balance i Prostokwaszino. Także w USA marka Oikos kontynuowała wzrosty.
Danone poinformował także o zwiększeniu udziałów w spółce Danone Hiszpania z 57,05% do 65,62% za kwotę 91,5 mln €.