Serki homogenizowane: Ponad pokoleniami

Urszula Chojnacka
Forum Mleczarskie Handel 3/2017 (82)

Z myślą o nietypowych potrzebach

Dość stabilna sytuacja kategorii sprawia, że producenci nadal chętnie inwestują od czasu do czasu w nowości w tym segmencie produktów, odpowiadając też na bieżące trendy żywieniowe. Nierzadko to mniejsi wytwórcy albo ci, dla których kategoria serków homogenizowanych nie jest najistotniejszą i najbardziej rozbudowaną w ich asortymencie, kuszą się o zaspokojenie sprecyzowanych potrzeb ściśle określonej grupy odbiorców. Do takich posunięć z pewnością należy zaliczyć wprowadzenie na rynek przez mleczarnię Łowicz (OSM) serków bez laktozy – naturalnego oraz waniliowego z laską wanilii. Z kolei na potrzeby osób poszukujących „lekkich” wariantów produktów odpowiedziały Maluta Nowy Dwór Gdański (OSM) – serek Miss Talia 0% i wspomniana już mleczarnia Łowicz (OSM) z serkiem Dietek 0%.

Część wytwórców poszła w kierunku zaoferowania mniej typowych smaków, jak np. stracciatella (Lactalis Jovi serek z kawałkami czekolady FigAnd, Łowicz OSM, Radomsko OSM), czekoladowy (Grupa Mlekovita, Mlekpol SM, Krasnystaw OSM, Łowicz OSM), jabłecznikowy (Grupa Mlekovita), ananasowy (Łowicz OSM), brzoskwinia-marakuja (Zott Polska, Mlekpol SM), bananowy (Mlekpol SM) czy toffi (Świecka SM).



Ukłon w stronę najmłodszych

Milusińscy chętnie sięgają po słodkości, a serek homogenizowany doskonale pozwala łączyć interesy dzieci – czyli przyjemność – z potrzebami ich rodziców, czyli dostarczeniem maluchom porcji wartościowego nabiału, w tym przede wszystkim wapnia. Dodatkowym wabikiem dla kilkulatków jest atrakcyjne wizualnie opakowanie. Dlatego część producentów zdecydowała się wyróżnić z ogólnej oferty serków homogenizowanych produkty przeznaczone dla dzieci. W tę stronę poszły m.in. Grupa Mlekovita, której autorstwa są serki MiaMu (klasyczny, waniliowy i truskawkowy) z bardzo ciekawym „wynalazkiem”, tj. tatuażami i Grupa Polmlek, który pod marką Fiko Junior oferuje serki o ulubionych przez dzieci smakach, czyli waniliowym i truskawkowym. Przyciągającą uwagę ofertę stworzyła też mleczarnia Łowicz (OSM) – w połowie ubiegłego roku mleczarnia wprowadziła na rynek serki Łowitek o smakach waniliowym i truskawkowym, w oryginalnych opakowaniach, którym towarzyszy zabawka. Z myślą o zafrapowaniu milusińskich firma z Łowicza stworzyła też markę Dino i opakowania dla niej z popularną postacią.

Wieloletnia tradycja spożywania serków homogenizowanych w naszym kraju sprawia, że serki tego typu wciąż cieszą się znaczną popularnością. Nic nie wskazuje na to, by miało się to zmienić.

Strona 2 z 2