Twarożki: Posmaruj mną

Joanna Górska
Forum Mleczarskie Handel 3/2015 (70)

Jacek Wyrzykiewicz

PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska

Sery twarogowe to jedna z najchętniej kupowanych kategorii serów w naszym kraju. Polski konsument preferuje klasyczne smaki najbardziej znanych rodzajów serów, najczęściej czyste bez dodatków, o smaku śmietankowym ewentualnie ziołowym. Konsument często kieruje się ceną, ale – co nas cieszy – także marką.

Sery twarogowe odznaczają się szczególnym składem. Są one bogatym źródłem wielu składników odżywczych, które w pozostałych produktach mlecznych występują z dużo mniejszą koncentracją. W serach możemy znaleźć wysokowartościowe białko o wzorcowym składzie aminokwasów, wapń w ponad ośmiokrotnie większej ilości niż w mleku, fosfor, magnez, żelazo, potas, cynk, witaminy A, E i D, beta-karoten oraz witaminy z grupy B, w tym szczególnie witaminę B2. Niezwykłość serów potwierdza ich skład – z wyjątkiem błonnika i witaminy C sery zawierają wszystkie niezbędne składniki pokarmowe. Skład ten ma bezpośredni wpływ na stan zdrowia organizmu naszych dzieci i nasz. Wysoka zawartość białka, jako głównego materiału budulcowego, stymuluje wzrost i rozwój organizmu, w tym przede wszystkim mięśni i tkanki nerwowej.

Chociaż rynek serów twarogowych jest zdecydowanie rozdrobniony funkcjonuje wielu graczy z niezwykle zróżnicowaną ofertą asortymentową – sztandarowym produktem Hochland w tej kategorii był i jest serek Almette. W Polsce konsument jest konserwatywny w wyborze, ale innowacje w marketingu są koniecznością, konsument poszukuje nowych rozwiązań produktowych, jest coraz bardziej wygodny, stosując serki czy kremy do smarowania pieczywa zastępuje najczęściej masło lub margarynę. W ten sposób kanapka bez dodatkowych składników jest praktycznie gotowa do spożycia. Dobry smak to chyba jeden z najważniejszych powodów, że Polacy sięgają po określony produkt. Pozytywne wrażenia smakowe na długo pozostają w pamięci, przy każdej okazji przywołując ulubiony smakołyk. Smak produktu jest jedną z jego najważniejszych cech, świadczących zarówno o jakości, jak i rozpoznawalności marki. Almette wyróżnia przede wszystkim nadzwyczajna lekkość i naturalna świeżość. Powstaje z najwyższej jakości starannie dobranych składników, dzięki czemu każde spotkanie z Almette to prawdziwa przyjemność dla podniebienia. Almette to sztandarowy produkt Hochland, jeden z najpopularniejszych serów kremowych twarogowych w Polsce, lider rynku. Charakterystyczne opakowanie stylizowane na formę skopka, jest bardzo praktyczne. Uruchomienie w 1997 roku produkcji Almette okazało się wielkim sukcesem firmy Hochland na polskim rynku. Wysoka jakość w połączeniu ze sprawnym marketingiem sprawiły, że w niedługim czasie serek Almette stał się najczęściej kupowanym produktem w swoim segmencie. Smak śmietankowy jest jednym z najbardziej popularnych. W tym roku Almette inspiruje nowymi owocowymi smakami! Almette fruit to linia lubianych serków Almette w wydaniu owocowym. Seria składa się z trzech smaków: gruszka-jabłko, wiśnia-żurawina oraz jagoda-malina. Odpowiednio dobrane kompozycje smaków tworzą oryginalne i aromatyczne połączenia. Puszyste serki w nowych, owocowych wariantach to doskonała alternatywa dla klasycznych śniadań oraz świetny pomysł na słodką przekąskę. Znakomicie komponują się z chrupiącą bagietką, jak i z naturalnym musli w formie lekkiego deseru. Polecane również, jako dodatek do naleśników, gofrów czy też croissantów. To inspiracja i zachęta do odkrywania własnych, owocowych wariacji.

Smaki

Niewątpliwie producenci serków do smarowania postawili na smarowność i smak produktów. Obecnie konsumenci mają do wyboru kilkanaście różnych smaków i każdy może znaleźć swój ulubiony. Z jednej strony są to znane w Polsce smaki wytrawne, tj.: zioła, czosnek, pieprz, pomidory, papryka, szczypiorek, ogórek, chrzan, orzechy i łosoś, z drugiej zaś producenci stawiają na nowe śródziemnomorskie smaki tj.: grillowane papryczki, oliwki, pesto, rukola, bazylia-tymianek-rozmaryn-oregano. Pomału także rozwija się asortyment słodki. Dzisiaj możemy wybierać pomiędzy smakiem waniliowym, z gruszką i jabłkiem, jagodą i maliną, wiśnią i żurawiną lub pieczonym jabłkiem.

Opakowanie wygodne i poręczne

Bardzo dużą zaletą serków do smarowania jest opakowanie. Opakowanie czyni tę kategorię relatywnie nowoczesną. Zasadniczo opakowania serków do smarowania dzielą się na płaskie pojemniczki z platynką i plastikową zabezpieczającą pokrywką (o gramaturze ok. 150 g), pojemniczki okrągłe z platynką i ewentualnie plastikową pokrywką (o gramaturach 100-200 g) oraz tzw. á la skopki, czyli pudełeczka o gramaturze 150 g. Opakowania serków do smarowania są bardzo wygodne w transporcie oraz przechowywaniu. Zajmują niewiele miejsca zarówno w lodówce jak i w torebce śniadaniowej.

Dodatkowo opakowania prostokątne są niezwykle ergonomiczne, bowiem można je sztaplować (układać w stosy, jedno na drugim) zarówno w sklepie jak i na półce w lodówce, wykorzystując tym samym miejsce do maksimum.

Dołączenie do opakowania pokrywki umożliwia ponowne zamknięcie niezużytego produktu i wstawienie go bezpiecznie do lodówki bez strachu, że produkt wyschnie czy będzie rozsiewał charakterystyczne zapachy lub wchłonie inne wonie, obniżające jego jakość sensoryczną.



Strona 3 z 4