Sery plasterkowane: Bomba w górę
Lojalność klienta do marki sera jest większa w przypadku serów typu szwajcarskiego, a niższa – w przypadku serów typu holenderskiego. Ma to związek z dużą liczbą substytutów serów o łagodnym smaku i tego samego, dostępnego wszędzie gatunku (gouda, edamski, zamojski, morski). Polacy są bardziej wierni tylko markom produktów bardziej unikalnych smakowo.
Królowie innowacji
Polacy rutynowo wykorzystują sery żółte do kanapek i na wiórki. Polski rynek wciąż nie jest gotowy, aby przyjąć bardziej odważne formy sprzedaży, np. snacki lub kostki itp. Nie znaczy to jednak, że rynek zatrzymał się w miejscu, wręcz przeciwnie, producenci z powodzeniem eksperymentują z nowymi gramaturami: 275 g, 300 g – Arla Foods (dla sera Salami i Śmietanowego), 250 g, 300 g – Łowicz (OSM) (dla sera gouda i kanapkowego), 300 g i 500 g – ROTR Rypin (SM) dla sera gouda 1000 g Łowicz (OSM) (dla sera tylżyckiego, edamskiego, księżackiego, gouda i salami). Ofertę w tym zakresie posiada także Grupa Polmlek z serami Edam Family 250 g o Gouda Warmia 2x250 g.
Sery Warmia w srebrnej metalizie to niewątpliwie wydarzenie rynkowe wspierane dodatkowo przez reklamę TV, degustacje, materiały POS, ulotki i plakaty. Sery Warmia w srebrnej metalizie – Gouda, Edamski, Mlekdamer i Natan – zaopatrzone zostały w rozwiązanie „otwórz/zamknij”. Jak informuje nas Małgorzata Rucińska, Marketing Manager w Grupie Polmlek, dziś nawet w 3-lub 4-osobowej rodzinie każda osoba ma swój ulubiony ser, czasem zupełnie inny. Zmienia się także ich wykorzystanie. Dziś ser, to nie tylko coś na kanapkę, bo z serów można przyrządzać samodzielne dania, przekąski, sałatki, pizze, zapiekanki.
Dodatkowo na uwagę zasługuje samo opakowanie. Sery Warmia jako jedyne na polskim rynku oferowane są w opakowaniach ze srebrnej metalizy, której zaletą jest większa barierowość dla tlenu i pary wodnej oraz ochrona produktu przed działaniem promieni słonecznych, czego efektem jest najwyższa dbałość o jakość produktu. Ponadto srebrna metaliza zwiększa estetykę i atrakcyjność opakowania, dzięki czemu przyciąga uwagę i zainteresowanie konsumentów.