Sealed Air: Jak opakowania wspierają handel artykułami spożywczymi przez internet?

artykuł sponsorowany

Z badań przeprowadzonych przez Kantar Retail dla Sealed Air wynika, że 76% kupujących twierdzi, że opakowanie pozytywnie wpływa na ich postrzeganie supermarketu online, podczas gdy 70% uznaje za mało prawdopodobne, aby kupiło ponownie od tej samej firmy po złych doświadczeniach z wysyłką. Czynniki te mogą zyskać większy wpływ, ponieważ rynek e-commerce produktów żywnościowych nadal rośnie i staje się bardziej konkurencyjny.

Maciej Gierszewski, Business Development Manager w Sealed Air przygląda się kluczowej roli, jaką odgrywa strategia dotycząca opakowań żywności w handlu online.

Moment prawdy, czyli unboxing

sealed air
© sealed air

We współpracy z branżą spożywczą – producentami i sprzedawcami – Sealed Air wyodrębnił 4 kluczowe wskaźniki, które sprawiają, że moment otwarcia dostarczonego towaru daje zadowolonego i lojalnego klienta. Są to: wygląd i świeżość produktu, data przydatności do spożycia, łatwość otwierania i przechowywania, widoczna dbałość o środowisko czyli brak nadmiernego opakowania.

Dlatego tak ważne jest, aby do kwestii opakowań żywności przeznaczonej do supermarketów online podejść strategicznie i systemowo.

Podejście systemowe do opakowań

Kompleksowe i systemowe podejście do opakowań może pomóc supermarketom online sprostać oczekiwaniom i zdobyć zaufanie klientów. Właściwe połączenie opakowania pierwotnego i transportowego powinno chronić jakość i integralność produktów spożywczych oraz utrzymywać właściwą termperaturę. To wymaga zastosowania opakowań, które są mocne, trwałe i mają właściwości izolujące. Jednocześnie opakowania muszą być tak zoptymalizowane, aby nie podnosić kosztów i emisyjności transportu.

sealed air
© sealed air

Tak więc, opakowania pierwotne i transportowe muszą „współdziałać” ze sobą, aby osiągnąć cel jakim jest utrzymanie świeżości i integralności żywności podczas jej przechowywania, przeładunku i transportu.

Pomaga to wzmocnić zaufanie konsumentów i lojalność wobec marki oraz prawdopodobieństwo, że kupujący będą polecać innym konsumentom produkty i sprzedawców żywności e-commerce.

Zachowanie równowagi

Aby pomóc producentom i sprzedawcom żywności w znalezieniu kompletnego i skutecznego rozwiązania do pakowania żywności dla kanału e-commerce, firma Sealed Air zaproponowała program o nazwie „Fresh No Crush”.

Na każdym etapie przygotowania strategii pakowania dla naszych klientów zajmujemy się kwestiami, które naprawdę mają znaczenie dla ich sukcesu. Sprawdzamy, które systemy opakowań pierwotnych zachowają kształt produktu oraz zapewnią szczelność i najbardziej optymalny okres przydatności do spożycia. Wymogi te są następnie weryfikowane w stosunku do działania opakowań transportowych – czy wypełnienie pustej przestrzeni i izolacja będą działać, aby zapewnić optymalną kontrolę temperatury i integralność produktu. Czy konsument zauważy nasze starania do minimalizacji ilości zastosowanego opakowania? Czy informacja na opakowaniach jest jasna i czytelna jeśli chodzi o ich recykling?

sealed air
© sealed air

Takie unikalne, kompleksowe i zrównoważone podejście oszczędza firmom e-commerce wielu problemów z doborem opakowań od różnych dostawców, których „współpraca” nie została sprawdzona. Nasz program pozwala na opracowanie kompleksowych i uzupełniających się systemów wykorzystujących takie rozwiązania jak gama opakowań do żywności CRYOVAC® i opakowania transportowo-izolacyjne Sealed Air® TempGuard™.


Rosnąca konkurencyjność wśród supermarketów online daje konsumentom większy wybór. W tych warunkach dostawcy nie mogą sobie pozwolić na pójście na skróty w doborze opakowań, gdyż tzw. unboxing experience (moment odtwarcia paczki) bardzo często decyduje o tym, czy zyskujemy lojalnego klienta i powtarzalną sprzedaż.

sealedair.co.uk/safe-shopping-home

Powiązane artykuły