Lider Forum 2014

Sponsorzy

Opinie

marciniak.jpg

Grzegorz Marciniak

Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży w firmie Frąckowiak (ZPSiH)

Konkurs Lider Forum ma wyjątkowy charakter, ponieważ jego wyniki naprawdę odzwierciedlają popularność danego produktu, zarówno w oczach kadry kupieckiej, jak i ostatecznego konsumenta. Przecież gdyby nie było popytu na dany produkt, a więc zainteresowania klienta ostatecznego, nie byłoby go na półce sklepowej i kupiec nie doceniłby go oddając na niego swój głos. A najważniejszym atutem tego konkursu jest chyba brak kosztów dla firm zgłaszających swe produkty do głosowania. To daje szanse wygranej nawet małym producentom i ich wyjątkowym produktom. Chętnie zgłosiłbym go do nagrody fair play wśród konkursów produktowych w Polsce. Miejmy nadzieję, że będzie miał coraz większe zainteresowanie wśród głosujących, bo producentom naprawdę pomaga to w promocji ich wartościowych produktów.

Dziękujemy wszystkim za docenienie wyjątkowych serów smażonych Frąckowiak, aż w dwóch kategoriach.

Mariusz Gruca

Zastępca Kierownika w Sklepie Ledi

Myślę, że świetną inicjatywą jest organizowanie takich plebiscytów jak Lider Forum. Producenci dążąc do zdobycia takiego tytułu, wypuszczają na rynek coraz to nowe i „lepsze” produkty, co zaś pociąga za sobą zjawisko „zdrowej konkurencji”, na której najbardziej korzysta klient, czyli my wszyscy.

Produkty mleczarskie to według mnie jeden z trzech głównych działów, na których opiera się istota handlu w dużych sklepach, do tej grupy należą też lada wędliniarska i stoisko owocowo-warzywne. Dlatego bardzo ważne jest, aby organizować konkursy mające na celu wskazanie, które produkty są najlepsze, najsmaczniejsze i godne polecenia. Zdobycie tytułu Lidera Forum daje producentowi sygnał, że to co robi i jak robi spotyka się z uznaniem i szacunkiem.

Rzadko kiedy biorę udział w takich konkursach, ponieważ brakuje mi czasu. Tym razem jednak skusiłem się na wypełnienie ankiety, ponieważ konkurs wydał mi się bardzo ciekawy i interesujący.

golaszewski.jpg

Adam Gołaszewski

Kierownik Handlu w Zakładzie Mleczarskim w Płońsku, Grupa Lacpol

Z dużym zadowoleniem przyjęliśmy wiadomość o nagrodzeniu Śmietany 18% w konkursie Lider Forum. Wyróżnienie jest tym większe, że na produkt głosowali wyłącznie handlowcy, a przecież to oni najwięcej wiedzą o preferencjach i oczekiwaniach klientów.

Jest nam niezmiernie miło, że handlowcy, a więc także konsumenci naszych wyrobów, docenili niewątpliwe walory Śmietany 18% – jej wyśmienity, łagodny smak, aksamitną konsystencję i niewygórowaną cenę.

Nagrodzenie naszego wyrobu jest wyeksponowaniem go spośród innych, funkcjonujących już na rynku. Jest to dla nas, forma promocji i reklamy. Tym bardziej wartościowa, że jako producent wyrobów świeżych i bez konserwantów działamy przede wszystkim na rynku lokalnym.

Prowadzony przez Forum Mleczarskie Handel konkurs ma istotne znaczenie w promowaniu marek krajowych producentów mleczarskich. Przyczynia się do powstawania tzw. patriotyzmu zakupowego (zarówno w skali lokalnej jak i krajowej), co ma znaczenie w umacnianiu pozycji polskiego mleczarstwa w ramach europejskiego rynku.

Dziękujemy wszystkim, którzy docenili jakość i walory smakowe naszej Śmietany 18% i serdecznie zapraszamy do wypróbowania pozostałych wyrobów, przede wszystkim twarogów, które są naszym produktem wiodącym.

gramowska.jpg

Lucyna Gramowska

Prezes Zarządu w firmie Agro-Danmis Gramowscy

Nagradzanie najlepszych produktów mleczarskich w różnego rodzaju konkursach odbierane jest jako wyróżnienie producenta oraz narzędzie promocji. Informacja o nagrodzonym produkcie w czasopismach branżowych pozwala konsumentom oraz klientom na zauważenie produktu oraz staje się impulsem do zakupu, który w przyszłości może wpłynąć na dynamiczny wzrost jego sprzedaży.

Każda informacja o wyróżnieniu produktu zamieszczona w Forum Mleczarskim Handel korzystnie wpływa na wielkość sprzedaży, zarówno nagrodzonego produktu, jak i całego asortymentu producenta, ponieważ informacja dociera do osób podejmujących decyzje zakupowe w kategorii produktów nabiałowych w sieciach handlowych, hurtowniach oraz punktach sprzedaży detalicznej.

kolton.jpg

Małgorzata Kołton

Dyrektor Generalny w firmie Tetra Pak

Na całym świecie od dziesięcioleci Tetra Pak wspiera przemysł mleczarski, od farmerów po dystrybutorów. Ciągłe wprowadzanie innowacji oraz promowanie konsumpcji mleka i jego przetworów jest ważnym priorytetem. Wspieramy także kampanie, np. Mleko z klasą, których celem jest poszerzanie wiedzy o wartościach odżywczych żywności i promowanie zdrowego sposobu odżywiania. Ranking Lider Forum jest cennym wskaźnikiem preferencji rynkowych, których monitorowanie jest niezmiernie ważne dla firmy Tetra Pak.

huszczak.jpg

Halina Huszczak

Właściciel w firmie Top Huszczak Humerczyk

Jesteśmy dumni z wyróżnienia naszego Wielkopolskiego Sera Smażonego w bloku w tegorocznej edycji konkursu Lider Forum w kategorii produktów tradycyjnych. Nasz ser od lat cieszy się uznaniem konsumentów, w szczególności za walory smakowe odpowiadające oczekiwaniom użytkowników produktu, a także za nawiązanie do tradycji oraz opakowanie, umożliwiające atrakcyjne zaprezentowanie produktu. Tym bardziej cieszy to, że tę opinię potwierdzają również handlowcy, którzy mają doskonałe wyczucie i praktyczne doświadczenia jak produkt daje sobie radę na rynku. Wielkopolski Ser Smażony jest produktem unikatowym, o bardzo charakterystycznym, tradycyjnym smaku. Wyróżnienie w konkursie Lider Smaku pokazuje, że na rynku jest miejsce na takie produkty i że warto w portfolio mieć także produkty, które zaspokoją wymagania konsumentów poszukujących tradycyjnych i wyrazistych smaków. Dziękujemy za uznanie i zapraszamy do współpracy.

wyrzykiewicz.jpg

Jacek Wyrzykiewicz

PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska

Konkurs Lider Forum – to kolejna seria wyróżnień i nagród dla naszej firmy i naszych produktów, z których jesteśmy dumni. W konkursie głosy oddają Czytelnicy Forum Mleczarskiego Handel reprezentujący sektor handlu, a głosujący zwracają uwagę na innowacyjność produktu, atrakcyjność i wygodę. Aktualnie przed każdą marką stoi olbrzymie wyzwanie, jak odróżniać się od innych produktów obecnych na rynku. Marki muszą poszukiwać innowacji, które budują wartość kategorii, jak również budować emocjonalne więzi ze swoimi konsumentami. Znalezienie się naszych produktów wśród najlepszych w branży jest pozytywną oceną prowadzonej przez nas strategii. Brandy są źródłem przewagi konkurencyjnej. Hochland i Almette to dwie najsilniejsze marki serowe w Polsce, a Valbon jest mocny w segmencie serów pleśniowych.

Przyznane nagrody świadczą o dobrym dostosowaniu naszych produktów do potrzeb rynku. To oznacza, że nasze działania przynoszą wymierne efekty. Dla firmy Hochland, świętującej w tym roku jubileusz 20 lat obecności na rynku w Polsce, marka ma strategiczne znaczenie. Liczba nowości, które wprowadziliśmy w tym roku na rynek, poziom i jakość ich wsparcia świadczą o tym, że patrzymy długoterminowo i strategicznie na nasze brandy. Rozwijamy i stymulujemy rynek, nowe okazje do konsumpcji serów i nowe potrzeby. Patrząc na odzew, zarówno handlowców jak i konsumentów – udaje nam się uzyskiwać zadowalające efekty.

Wyróżnione produkty budzą większe zaufanie, co przekłada się na większą sprzedaż! Nasze aktywności reklamowe dostosowujemy do specyfiki danej marki, wielkości segmentu, działań konkurencji oraz grupy docelowej. Zawsze dużą wagę przywiązujemy do aktywności marketingowych, wsparcia reklamowego swoich produktów zarówno w mediach, jak i bezpośrednio w miejscu sprzedaży.

bajko.jpg

Edward Bajko

Prezes Zarządu w Spomlek (SM)

Nagradzanie produktów mleczarskich, w tym wysokie noty zdobyte przez nasze sery, ma dla nas duże znaczenie. Po pierwsze możemy zobaczyć, jak jesteśmy postrzegani przez handlowców, a tym samym naszych konsumentów – bowiem to ludzie handlu najlepiej znają zwyczaje kupujących. Ich ocena jest dla nas wskazaniem, że jakość produktów oraz sposób komunikowania się z konsumentami spełniają oczekiwania obu tych grup oraz, że nie możemy w tych wysiłkach ustawać. Po drugie, na rynku obfitującym w tak wielką liczbę produktów, tego rodzaju rekomendacje są coraz cenniejsze.

W najbardziej podstawowym rozumieniu oznacza to, że grupa aktywnych handlowców „podpowiada” swojej branży: zainteresujcie się produktami Spomleku, warto mieć je na półkach swoich sklepów i oferować konsumentom bo to się opłaca.

Z szerszej natomiast perspektywy to dla nas kredyt zaufania ze strony niezwykle dla nas ważnej grupy osób, które jako pierwsze decydują o tym, czy nasze sery znajdą swoje miejsce na rynku. Stale dążymy do tego, żeby Serenada Salami, która zdobyła w konkursie „srebrny medal”, była numerem jeden wybieranym przez konsumentów. Sukces ten możemy osiągnąć poprzez doskonałą jakość, która wyróżnia nasze produkty, ciekawe opakowanie oraz dzięki dobrej współpracy z handlowcami. Ich opinia jest dla nas bardzo ważna, dlatego musimy stale się rozwijać, aby sprostać ich rosnącym oczekiwaniom. Ludzie sportu doskonale wiedzą, że wspiąć się na podium jest łatwiej, niż się na nim utrzymać – my też wiemy, że nagroda przyznana w tej edycji konkursu nie daje gwarancji, że w kolejnej będziemy równie wysoko. Odbieramy ją jako mobilizację do jeszcze lepszej pracy.

Zdecydowanie taki konkurs jest potrzebny jako forma promocji produktów, bowiem jego największą zaletą jest autentyczność. Rekomendacje ze strony handlowców to najbardziej wiarygodny argument, jakim może posługiwać się producent w dialogu z klientami i konsumentami.

mazurowski.jpg

Adam Mazurowski

Wiceprezes Zarządu w mleczarni Sierpc (OSM)

Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Sierpcu zajęła pierwsze miejsce w konkursie Lider Forum w kategorii Innowacje Roku. Wyróżnienie zostało przyznane za Ser Królewski w plastrach. Nasza spółdzielnia od lat kwalifikuje się w ścisłej czołówce rankingów zakładów mleczarskich, a nagroda Lider Forum jest tego potwierdzeniem. Wyróżnienie przyznane przez handlowców jest niezmiernie istotne, ponieważ to oni jako pierwsi oceniają innowacyjność i jakość produktów. Konkurs Lider Forum jest dobrym sposobem promowania konkretnego produktu i producenta. Nagrody motywują nas do ciężkiej pracy i potwierdzają, że tworzymy produkty wysokiej jakości, po które sięga coraz więcej konsumentów. Podnosi to naszą samoocenę i pozwala kreować mocną i stabilną pozycję firmy w branży. Nie należy zapominać o tym, że doskonałą jakość tworzy nie tylko zastosowanie nowoczesnej technologii, ale również dobrany zespół specjalistów.

kolek.jpg

Edward Kołek

Dyrektor Generalny w firmie GEA Process Engineering

GEA jest międzynarodowym dostawcą kompletnych linii technologicznych i urządzeń, które znajdują szerokie zastosowanie w przemyśle mleczarskim. Wychodząc naprzeciw światowym trendom GEA skupia się na rozwijaniu innowacyjnych technologii uwzględniając aspekty prozdrowotne i ekologiczne oraz uzyskanie oszczędności energetycznych.

Konkurs Lider Forum jest cenną inicjatywą na rzecz promocji wyrobów mleczarskich, ponieważ pozwala wyróżnić najlepsze produkty pod względem innowacyjności, jakości i walorów smakowych. Jesteśmy zaszczyceni, że w tegorocznym konkursie wiele nagrodzonych wyrobów wyprodukowano na instalacjach GEA.

Korzyści jakie płyną z udziału w Konkursie Lider Forum dla branży mleczarskiej, zarówno dla producentów, jak i dostawców usług są dowodem sensowności zaangażowania naszej firmy w ten wyjątkowy projekt.

barski.jpg

Tomasz Barski

Wiceprezes Zarządu ds. Handlu w Mlecz (ZPM) w Wolsztynie (Grupa Lacpol)

Bycie laureatem konkursu, organizowanego przez Forum Mleczarskie Handel, ma dla nas istotne znaczenie.

Jest bowiem potwierdzeniem słuszności obranej przez naszą spółkę, strategii handlowej oraz wysokich standardów jakościowych naszych produktów.

Uważamy, że tego typu konkursy jak „Lider Forum” są w sektorze mleczarskim szczególne doceniane.

kapusta.jpg

Grzegorz Kapusta

Wiceprezes w Ryki (SM)

W X edycji konkursu organizowanego przez Forum Mleczarskie Handel, Spółdzielnia Mleczarska Ryki otrzymała główną nagrodę i tytuł Lidera Forum w kategorii ser żółty w bloku. Rycki Edam, zwycięski produkt, zajmuje najważniejsze miejsce w strukturze sprzedażowej Spółdzielni. Główna wygrana w konkursie to docenienie starań, które wkładamy w naszą pracę każdego dnia.

Chciałbym podkreślić, że Forum Mleczarskie Handel to prestiżowe czasopismo dla całej naszej branży. Z tego względu Lider Forum to dla nas bardzo znacząca i satysfakcjonująca nagroda.

W konkursie tym głosy oddają handlowcy. Wygrana jest więc ważną informację zwrotną z rynku na temat jakości, innowacyjności oraz popularności ryckich produktów. Jesteśmy w związku z tym dumni, że Rycki Edam, nasz topowy produkt, został doceniony przez handlowców. Dzięki temu wiemy, że podejmujemy słuszne decyzje biznesowe, a ich konsekwencje są pozytywne i widoczne na rynku. W naszych działaniach stale dążymy do wzbogacania oferty produktowej, tak aby zaspokoić wymagania najbardziej wymagających konsumentów.

Naszym zdaniem udział w tym konkursie to dobra forma promocji, która stanowi zarazem wsparcie sprzedażowe. Docenione przez handlowców produkty zazwyczaj odnotowują znaczny wzrost popularności i sprzedaży wśród konsumentów. Niewątpliwie dla pozostałych przedstawicieli sektora mleczarskiego powinno to być zachętą do brania udziału w konkursie.

Dziękujemy wszystkim, którzy oddali głos na Rycki Edam.

wisniewska.jpg

Ewa Wiśniewska

Marketing & HR Specialist w GEA Westfalia Separator Polska

Naszym celem, jako jednego ze sponsorów kolejnej edycji „Lider Forum”, nie jest zastępowanie działów handlu i marketingu zakładów mleczarskich. Jesteśmy jednak przekonani że wspieranie naszych klientów, nie tylko ze względu na branżę, w której funkcjonujemy, ale przede wszystkim z racji własnych doświadczeń związanych z „żywieniowym fenomenem mleka” – cytując profesor Grażynę Cichosz i profesor Hannę Czeczot – jest naszą powinnością. Upowszechnianie i promowanie wiedzy o pozytywnym wpływie na nasz organizm składników produktów mleczarskich to nie tylko promocja, to dbałość o zdrowie. Firma GEA Westfalia Separator, której korzenie wywodzą się od pomysłu separacji fazy tłuszczowej mleka (już od roku 1893) zawsze promowała spożywanie artykułów powstałych z mleka, jako naturalnej diety niezbędnej człowiekowi do prawidłowego rozwoju.

GEA Westfalia Separator Polska aktywnie uczestniczy w działalności Polskiej Izby Mleka, której miedzy innymi Członkiem Zarządu jest Dyrektor Zarządzający naszej firmy – Piotr Kandyba. To zdecydowanie rozszerza nasze możliwości w zakresie promocji wyrobów mleczarskich, która jest przecież jednym ze statutowych celów działalności tej organizacji.

Wsparcie Konkursu Lider Forum nie jest więc przez nas traktowane jedynie jako promocja naszej firmy, ale zadecydowanie szerzej – jako działalność promocyjna konsumpcji mleka i przetworów mleczarskich.

bedkowska.jpg

Aneta Będkowska

Kierownik Biura Marketingu i Współpracy z Klientem w firmie Sertop

Złoty Ementaler zajął w tym roku 2. miejsce w kategorii serów topionych. Dziękujemy wszystkim za oddane głosy – były one dla nas bardzo cenne! Cieszy nas, że docenili Państwo kultowy produkt marki Sertop i są zadowoleni z naszej długoletniej współpracy oraz dobrej rotacji produktu na półce. Otrzymane wyróżnienie upewniło nas po raz kolejny, że Złoty Ementaler to serek ponadczasowy. I to już od ponad 50 lat.

Czy warto brać udział w konkursach? Zdecydowanie tak! Bycie laureatem to prestiż i dowód na to, że produkt jest naprawdę dobry. Zarówno pod względem jakości jak i smaku. Konkursy są doskonałą formą promocji produktów mleczarskich i pozwalają wyróżnić je spośród wyrobów konkurencji. Serdecznie zachęcamy pozostałych przedstawicieli branży mleczarskiej do uczestniczenia w tego typu przedsięwzięciach. Wygrana w konkursie jest potwierdzeniem doskonałej jakości produktów, a to z kolei sprawia, że konsumenci chętniej je kupują.

Złoty Ementaler jest wyprodukowany na bazie sera ementalskiego i charakteryzuje się łagodnym słodkawo-orzechowym smakiem. Jest nie tylko bogaty w łatwo przyswajalne białka, ale także witaminy i mikroelementy. Tradycja jego wytwarzania sięga lat 70., kiedy powstał Zakład Produkcyjny w Tychach. Serek dystrybuowany jest do większości sieci handlowych w Polsce i za granicą.