1. Komunikaty

Kampania Dobre łaciate zdobywa brązową statuetkę Effie

Źródło: First Communications
Autor: Janusz Górski

Przygotowana przez dom mediowy Mediaedge:cia kampania promująca mleko UHT Łaciate na zlecenie SM Mlekpol, została nagrodzona brązową statuetką Effie 2009. Wiosną br. ta sama kampania zdobyła już Grand Prix i nagrodę główną za innowacyjne wykorzystanie internetu i mediów interaktywnych w Konkursie Media Trendy 2009.
Organizowany od 10 lat w Polsce konkurs Effie wyróżnia te firmy - agencje reklamowe i domy mediowe - które osiągnęły najwyższą efektywność prowadzonych kampanii. Jego organizatorem jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
Kampania Dobre łaciate została przeprowadzona jesienią 2008 roku, w okresie od września do grudnia. Podstawowym celem kampanii było uzyskanie wzrostu sprzedaży mleka UHT oraz zbudowanie pozytywnego wizerunku marki, która potrafi aktywnie zaangażować konsumenta. Wybrano dwa główne kanały komunikacji - telewizję i działania w Internacie. Na potrzeby kampanii został opracowany specjalny interaktywny serwis krowy łaciate live promowany przez portal o2.pl. Akcja była szeroko komentowana i wzbudzała duże zainteresowanie.