1. Aktualności
  2. Polska
Polska

W kategorii wegańskiej trwa naturalna selekcja

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© auchan retail polska

Zapytaliśmy Roberta Sikorskiego, Dyrektora Grupy Produktów Świeżych w Auchan Retail Polska o tym, czy możemy mówić o zmierzchu popytu na produkty odzwierzęce.

Czy rzeczywiście można mówić o spadku zainteresowania mlekiem, masłem, jogurtami, serami na rzecz produktów wegańskich? 

– Coraz więcej osób świadomie rezygnuje z jedzenia produktów odzwierzęcych na rzecz potraw roślinnych i poszukuje alternatywy dla białka zwierzęcego – odpowiedział nasz rozmówca. – Dlatego uważnie słuchamy naszych klientów, aby wiedzieć, czego potrzebują i poszukują.

– W Auchan stale rozwijamy kategorię produktów roślinnych: z jednej strony w odpowiedzi na nowe trendy żywieniowe i zapotrzebowanie klientów, z drugiej – w trosce o dobrostan zwierząt. W segmencie produktów roślinnych zależy nam na budowaniu oferty jakościowej przy zachowaniu jak najlepszej relacji jakości do ceny. Gama stała produktów roślinnych podlega aktualizacji, wprowadzamy nowości. Produkty wegańskie to wciąż rozwijająca się kategoria, w której ciągle poszukiwane są nowe rozwiązania. 

Zapytaliśmy zatem, które kategorie nabiałowe notują w 2023 r. spadki zainteresowania, a które wzrosty? Produkty wysokobiałkowe? Bezlaktozowe? Naturalne z „czystą etykietą”? Inne? 

– Coraz większą popularność zyskują produkty proteinowe – widzimy, że jest to trend ogólnoświatowy. Rok 2023 to wyraźny wzrost zainteresowania produktami wysokobiałkowymi – ta kategoria rozwija się we wszystkich kanałach sprzedaży i sięga po nią coraz większa grupa klientów. Drugą kategorią, która zyskuje na popularności, są produkty wegańskie. W tym przypadku trend wzrostowy spowodowany jest głównie pojawianiem się nowych produktów. Obecnie klienci testują nowe smaki i nowe potrzeby w tej kategorii. Niektóre produkty są zastępowane innymi, trwa naturalna selekcja i wymiana produktów. Widząc powyższe trendy, producenci skupieni do tej pory na produktach odzwierzęcych wprowadzają do swojego portfolio artykuły na bazie owsa lub kokosa. Gama wyrobów roślinnych dostępnych w sklepach Auchan obejmuje produkty wielu znanych marek. Są to między innymi pasty warzywne, hummusy, tofu, garmaż vege, wędliny bezmięsne, zupy, produkty grillowe, „sery”, kotlety sojowe, płatki drożdżowe nieaktywne, burgery roślinne czy napoje roślinne. Rozwijamy także ofertę produktów marki własnej skierowaną do wegan. Obecnie są to pasztety, wegańskie nuggetsy, vegeklopsy, hummus oraz siedem rodzajów napojów roślinnych – dodał Robert Sikorski, Dyrektor Grupy Produktów Świeżych w Auchan Retail Polska.

Warte przeczytania