1. Aktualności
  2. Świat
Holandia

FrieslandCampina ogłosiła nową strategię

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© frieslandcampina

Niderlandzki gigant mleczarski ogłosił swoją strategię biznesową Expedition 2030. Strategia charakteryzuje się szczególnym ukierunkowaniem na każdą grupę biznesową i ma na celu poprawę rentowności oraz napędzanie zrównoważonego, przyszłego wzrostu. W ramach strategii od 2026 r. firma będzie co roku oszczędzać od 400 do 500 mln euro na kosztach.

Jan Derck van Karnebeek, Dyrektor Generalny FrieslandCampina powiedział: – Nasz cel jest jasny: wytwarzać produkty najwyższej jakości z mleka naszych dostawców i w ten sposób generować dla nich maksymalną wartość. Ważne jest, abyśmy strukturalnie poprawiali nasze wyniki biznesowe.

– Nasza zaostrzona strategia, skupiająca każdą grupę biznesową na konkretnych klientach, produktach, markach i rynkach, znacząco poprawi sposób, w jaki pracujemy i konkurujemy. W połączeniu z konkurencyjnym łańcuchem dostaw i niższymi kosztami ogólnymi jestem przekonany, że Expedition 2030 wzmocni naszą pozycję jako wiodącego, innowacyjnego i zrównoważonego gracza w branży mleczarskiej. Jest to ważne, aby FrieslandCampina pozostała atrakcyjna dla swoich członków, producentów mleka, pracowników i klientów – dodał Jan Derck van Karnebeek.

Oszczędności

Aby wzmocnić pozycję konkurencyjną FrieslandCampina, Expedition 2030 koncentruje się między innymi na rocznych oszczędnościach w wysokości od 400 do 500 mln euro od 2026 r., przy czym znaczne oszczędności rozpoczną się w 2024 r. Cała firma musi redukować koszty, koncentrując się głównie na funkcjach wsparcia . Będzie to skutkować restrukturyzacją i utratą miejsc pracy. Oszczędności rzędu 400–500 mln euro nie dotyczą zamknięcia zakładów produkcyjnych. Część rocznych oszczędności będzie potrzebna, aby zrównoważyć inflację. Pozostała część ekspansji marży zostanie równo podzielona pomiędzy inwestycje w zrównoważony rozwój i zwiększanie zysku netto.

Inwestycja w zrównoważony rozwój: Borculo

FrieslandCampina będzie nadal inwestować w strategiczne działania, w których firma chce się rozwijać. W tym kontekście FrieslandCampina ogłasza dziś, że zainwestuje w zakład produkcyjny w Borculo w Holandii, aby podwoić moce produkcyjne izolatów białek serwatkowych. Umożliwi to grupie biznesowej Ingredients – światowemu liderowi w dziedzinie białek i prebiotyków – zaspokojenie rosnącego zapotrzebowania na wysokiej jakości składniki dla rynków żywienia sportowego i niemowląt.

Następne kroki

Planowane oszczędności zostaną szczegółowo opisane w nadchodzących miesiącach. FrieslandCampina ogłosi konsekwencje organizacyjne i związane z nimi jednorazowe koszty restrukturyzacji w połowie grudnia. Realizacja strategii Wyprawy 2030 planowana jest od 1 stycznia 2024 r. Wszystkie proponowane decyzje podlegają zaopiniowaniu przez Centralną Radę Zakładową.

Warte przeczytania