1. Aktualności
  2. Polska
Japonia

Uczestnicy Misji Wysokiego Szczebla odwiedzili japońskie sieci handlowe

Źródło: Polska Izba Mleka
Autor: Janusz Górski
© pim
© pim

Kolejny dzień Misji Wysokiego Szczebla z Europejskim Komisarzem ds. Rolnictwa Januszem Wojciechowskim za przedstawicielami delegacji biznesowej. Misja trwała w terminie 2-6 lipca 2023 r. a w gronie jej uczestników była Pani Agnieszka Maliszewska – Dyrektor Polskiej Izby Mleka, pierwsza Wiceprezydent COGECA.

Każdego dnia uczestnicy misji mieli bardzo napięty program, podczas którego nie brakowało wizyt studyjnych w potężnych japońskich sieciach handlowych, które są ogromną możliwością eksportową oraz wielką szansą na sprzedaż polskich serów. Przedstawiciele delegacji odwiedzili między innymi największą sieć handlową w Japonii – AEON.

Japonia jest bardzo ważnym rynkiem dla całej UE, w tym także dla Polski. W 2022 r. w przypadku przetworów mlecznych największych udział w strukturze eksportowanych produktów zajmują (wartościowo) sery, tj. 71%, a następnie białko mleka 10% i laktoza 6%. W zakresie eksportu serów (ilościowo) dominuje Gouda 37%, świeża mozzarella 16% i Cheddar 12%.

Należy pamiętać, iż japońscy konsumenci cenią sobie bezpieczeństwo żywności oraz przejrzystość i odpowiedzialność marek. Spełnianie standardów bezpieczeństwa i posiadanie certyfikatów przyczynia się do budowania zaufania i wiarygodności wśród społeczeństwa. Popyt na zdrową, ekologiczną i funkcjonalną żywność w Japonii ciągle rośnie. Ciekawostką jest fakt, iż Japonia ma cztery bardzo różne pory roku i przywiązuje dużą wagę do potraw i wydarzeń każdego sezonu. Produkty sezonowe i edycje limitowane zwiększają świadomość i atrakcyjność produktów wśród konsumentów.

Udział w Misji Wysokiego Szczebla możliwy jest dzięki dofinansowaniu ze środków Funduszu Promocji Mleka.

Warte przeczytania