1. Aktualności
  2. Polska
Polska

Wzrasta sprzedaż nabiału w Biedronce

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© jeronimo martins

Zapytaliśmy Mikołaja Galę, Dyrektora Kategorii Nabiału w sieci Biedronka, czy obecna sytuacja (wojna, inflacja itd.) będzie wzmacniać czy osłabiać znane trendy: zainteresowanie produktami bio, żywnością dla wegan, produktami ze zrównoważonej hodowli? – Aktualna sytuacja polityczno-gospodarcza ma wpływ na dokonywane wybory zakupowe – odpowiedział Mikołaj Gala. – Kategorie dóbr podstawowych, takich jak mleko, masło, sery czy jaja, utrzymały tempo sprzedaży. Z kolei dynamika popytu dla produktów w kategoriach niekonwencjonalnych, takich jak na przykład roślinne alternatywy nabiału czy produkty bio, zwolniła w stosunku do okresu sprzed wojny. Mimo to nieustannie rozwijamy te kategorie produktowe, czego przykładem może być niedawno wprowadzony do stałego asortymentu napój owsiany barista w marce Go Vege. 

Jednocześnie nasz rozmówca podkreślił: – Na rynku dyskontowym nie dostrzegamy spadku zainteresowania produktami z kategorii nabiału. W sieci Biedronka odnotowujemy wzrost sprzedaży, co może wynikać ze zjawiska migracji klientów, którzy do tej pory dokonywali zakupów w hipermarketach, sklepach osiedlowych czy tradycyjnych.

Jak zachowują się konsumenci i ewoluują ich zakupy w zakresie produktów markowych, premium i marki własnej? Zdaniem Dyrektora Kategorii Nabiał w Biedronce – W czasach inflacyjnych na znaczeniu zyskuje przede wszystkim marka własna. W przypadku nabiału trudno mówić o zjawisku „trading down”, czyli zachowaniu klientów, które polega na zastępowaniu dotychczas kupowanych produktów tańszymi zamiennikami. Gdy chodzi o zakupy w kategorii, kluczową rolę odgrywają jakość i wartości odżywcze. W Biedronce klienci częściej sięgają po marki własne, ponieważ stoją one na najwyższym poziomie jakościowym, będąc jednocześnie racjonalnym wyborem cenowym. Przy tworzeniu produktów marek własnych Biedronki kierujemy się przede wszystkim jakością. Naszym celem jest, by skład tych produktów kształtował się na poziomie lidera kategorii lub wyższym. W tej kwestii nie ma kompromisów – zwrócił uwagę Mikołaj Gala, Dyrektor Kategorii Nabiału w sieci Biedronka.

Warte przeczytania