1. Aktualności
  2. Polska
Polska

Połowa handlu twarogami przechodzi przez dyskonty

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© gfk polonia

– Za prawie 3/4 wartości zakupów twarogów odpowiadają sklepy wielkopowierzchniowe (hipermarkety, supermarkety i dyskonty), z czego dyskonty zagospodarowują ponad 44% rynku – powiedział Forum Mleczarskiemu Grzegorz Mech, Business Development Manager GfK Polonia Consumer Panels & Services. – Sklepy małopowierzchniowe / handel tradycyjny to nieco ponad 1/5 wartości zakupów. 

– W zakupach twarogów dokonywanych przez gospodarstwa domowe w ujęciu wolumenowym widać dominującą rolę handlu wielkoformatowego – sklepy wielkopowierzchniowe odpowiadają za niemal 80% rynku, a same dyskonty to prawie 50%. Dyskonty jako główne miejsce zakupów oraz dominująca pozycja produktów markowych i pakowanych wydają się niezagrożone – dodał nasz rozmówca.

– Warto w tym kontekście zwrócić uwagę, że zakupy produktów markowych w ostatnim okresie zmalały w ujęciu wolumenowym, podczas gdy marki własne utrzymały swoją pozycję, a nawet nieznacznie wzrosły. Stało się tak pomimo tego, że dynamika wzrostu cen marek własnych była wyższa niż produktów markowych – zauważył Grzegorz Mech.

Warte przeczytania