1. Aktualności
  2. Polska
Polska

W zakupach twarogów liczy się marka producenta, ale popyt słabnie

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
gfk

– Porównując zmianę głównych wskaźników konsumenckich w okresie 2022 vs 2021 dla kategorii cheese fresh i segmentu twarogów, nie widzimy zdecydowanych różnic – powiedział Forum Mleczarskiemu Grzegorz Mech, Business Development Manager GfK Polonia Consumer Panels & Services. Jednak nasz rozmówca zwrócił uwagę na ważny aspekt: –  Widać wyraźnie, że twarogi straciły nabywców (strata na poziomie poniżej 1 punktu procentowego, co oznacza ok. 110 tys. gospodarstw domowych), podczas gdy cała kategoria w tym ujęciu zachowała się stabilnie.

– W zakupach serów twarogowych dominują zdecydowanie produkty markowe (marki producenckie) stanowiące ok. 2/3 wartości i wolumenu zakupów dokonanych przez gospodarstwa domowe. Potwierdzają to także obserwacje zachowań nabywców w sklepie. Konsumenci zwykle aktywnie poszukują białych serów pochodzących z konkretnych spółdzielni mleczarskich.

Jak podaje Forum Mleczarskie Handel – bazując na danych firmy GfK Polonia – w najnowszym materiale o twarogach, wolumenowy udział produktów markowych stanowił w 2022 r. 60,3%, a wartościowo było to 64,5%.

Warte przeczytania