Kanadyjczycy potwierdzają problemy w mleczarstwie
– Nasz czwarty kwartał był trudny, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, ponieważ przechodziliśmy przez zmienność cen towarów, wzrost kosztów logistyki oraz ograniczenia siły roboczej i podaży, które jeszcze pogorszył gwałtowny wzrost wariantu Omikron. Niemniej jednak nasze firmy w Kanadzie, Argentynie i Wielkiej Brytanii nadal osiągały dobre wyniki i były one zgodne z naszymi oczekiwaniami – powiedział Lino A. Saputo, Prezes i Dyrektor Generalny.
Kanadyjczycy mówią wprost: – Przewidujemy, że koszty nakładów i logistyki, materiałów eksploatacyjnych, opakowań, transportu i paliw, powinny pozostać na podwyższonym poziomie. Spodziewamy się dalszych podwyżek cen w ciągu roku podatkowego. Przewidujemy, że rynek detaliczny pozostanie silny, ponieważ wydatki na żywność powinny pozostać wyższe w porównaniu z poziomami sprzed pandemii, podczas gdy segment rynku usług gastronomicznych pozostanie konkurencyjny, szczególnie w USA.
– Oczekuje się, że do pierwszej połowy roku podatkowego 2023 r. będą obowiązywały ograniczenia ze względu na utrzymującą się lukę między podażą a popytem na możliwości przewozowe samochodów ciężarowych i kontenerów. Warunki łańcucha dostaw pozostają trudne i oczekujemy, że zakłócenia wynikające z dłuższych terminów dostaw produktów będą kontynuowane.
Pomimo niestabilnej natury międzynarodowych rynków serów i składników mlecznych, nasze nastawienie do cen eksportowych pozostaje ostrożnie pozytywne.
– Poza wcześniej ogłoszonymi inwestycjami kapitałowymi i inicjatywami konsolidacyjnymi w celu zwiększenia i usprawnienia naszej produkcji w sektorze amerykańskim i międzynarodowym, nasza brytyjska firma podjęła plany outsourcingu działalności magazynowej i dystrybucyjnej naszego obiektu w Nuneaton partnerowi długoterminowemu. W ciągu najbliższych dwóch lat zamkniemy nasz zakład Frome i scentralizujemy pakowanie sera w Nuneaton, tworząc centrum doskonałości i zapewniając synergię zarówno operacyjną, jak i kosztową, oferując jednocześnie szerokie możliwości rozwoju – potwierdza dyrekcja firmy.