1. Aktualności
  2. Polska

Euroser Dairy Group: Odnotowaliśmy duże wzrosty sprzedaży sera koziego w plastrach bio

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© euroser dairy group

– Na przestrzeni ostatnich lat obserwujemy na rynku detalicznym dynamiczny wzrost sprzedaży serów kozich zarówno w kraju, jak i za granicą – mów Forum Mleczarskiemu Handel Beata Wiącek, Brand Manager Euroser Dairy Group. – Wzrost znaczenia segmentu serów premium, zwiększona konsumpcja nabiału w okresie pandemii oraz prozdrowotne trendy sprzyjają dwucyfrowym wzrostom naszej marki Goat Farm. Zdrowe odżywianie dla coraz większej liczby Polaków stało się stylem życia. Konsumenci są bardziej świadomi, poszukują produktów o dobrym składzie, dlatego też pandemia zrewidowała składniki codziennych posiłków.

– Mleko kozie jest naturalnym surowcem, pochodzącym przede wszystkim z małych, często ekologicznych gospodarstw. W Europie ekologicznym chowem kóz i pozyskiwaniem od nich mleka zajmują się głównie Holendrzy, a następnie Włosi, Francuzi i Hiszpanie. Dostępność surowca jest uzależniona od pór roku oraz okresu rozrodczego kóz. Mając na uwadze ograniczone zasoby mleka, skupiamy się na promocji stałego, dość szerokiego asortymentu naszej marki. W czerwcu wprowadziliśmy na rynek unikalny produkt ser kozio-owczy w plastrach, powstały z połączenia dwóch rodzajów mleka koziego i owczego. Wyjątkowy smak, delikatna struktura oraz subtelny aromat, sprawiają że produkt będzie idealnym rozwiązaniem dla konsumentów, którzy nie są zwolennikami smaku serów kozich – podkreśla Beata Wiącek.

– W ostatnim czasie obserwujemy rosnące zainteresowanie serami kozimi ze strony sklepów internetowych, dynamicznie rozwijają się kanały e-commerce oraz marketplace. Rośnie zasięg dotychczasowych graczy na rynku e-commerce, pojawiają się nowi: Barbora czy IJest – dlatego tak istotne jest posiadanie szerokiego asortymentu dostępnego również online –dodaje Brand Manager Euroser Dairy Group.

– Niezmiennie ważnym kanałem dystrybucji pozostają dyskonty i supermarkety. Goat Farm posiada bardzo szerokie portfolio serów kozich rozpoczynając od serów kozich w plastrach w różnych wariantach smakowych, przez naturalne sery twarogowe w formie roladek z dodatkami, aż po twarde sery w klinkach i kręgach. Główną kategorią naszych produktów są sery twarde w plastrach i to one odpowiadają za największą część sprzedaży naszej marki. Odnotowujemy coroczny wzrost sprzedaży naturalnego sera koziego w plastrach, ze strony rynku odczuwamy również zainteresowanie kozimi roladami pleśniowymi. W tym roku odnotowaliśmy bardzo duże wzrosty sprzedaży sera koziego w plastrach bio. Rynek serów kozich rozwija się dynamicznie, polski konsument poszukuje nowych smaków i staje się coraz bardziej otwarty na nowe rozwiązania w segmencie serów premium – podsumowuje Beata Wiącek, Brand Manager Euroser Dairy Group.

Ostatnie wiadomości o firmie