1. Aktualności
  2. Świat

Niemcy: Konsumenci doceniają produkty zrównoważone

Źródło: PLMA
Autor: Janusz Górski

Badanie przeprowadzone przez firmę McKinsey pokazuje, że od czasu pandemii prawie połowa Niemców wydaje więcej pieniędzy na produkty wytworzone uczciwie (fair trade) i przyjazne dla środowiska. Mimo to cena pozostaje dla Niemców wciąż ważna. Dwie trzecie badanych kupowałoby więcej, gdyby produkty wytwarzane w sposób zrównoważony były tańsze. Co drugi respondent stwierdza, że świadomie wybiera nowe produkty „w celu zmniejszenia śladu węglowego i wniesienia wkładu w społeczeństwo”.

Według ankiety, 27% badanych świadomie oszczędza w innych obszarach, aby móc sobie pozwolić na zrównoważone produkty. Ważną rolę odgrywa tu wiek respondentów. Im młodsi są konsumenci, tym bardziej cenią sobie zrównoważony rozwój. W pokoleniu Z (w wieku od 15 do 23 lat) 60% jest skłonnych zapłacić więcej. Zdaniem 18% respondentów warto zaakceptować wyższą o 20%. Opinia ta rozkłada się po równo między kobiety i mężczyzn.