1. Aktualności
  2. Świat

Arla Foods podwoi sprzedaż poprzez platformy internetowe. Rekord sprzedaży w Wielkiej Brytanii

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© arla foods

Obecnie firma realizuje sprzedaż na poziomie 300 mln euro poprzez kanał e-commerce. Do 2025 r. ma to być 600 mln euro w całej Europie oraz 10% całej sprzedaży w Europie ze sprzedaży detalicznej. Rosnący apetyt Arla Foods ma związek z lockdownem. Firma podaje, że zwiększyła liczbę pracowników w działach obsługi w Wielkiej Brytanii, Danii i Szwecji, Niemczech, Holandii i Finlandii.

– Pandemia szybko zmieniła zachowania klientów w stosunku do kanałów online. Ta zmiana stanowi okazję do kontynuowania naszych ambicji w zakresie handlu elektronicznego, a prace są już zaawansowane – mówi Peter Giørtz Carlsen, Wiceprezes Wykonawczy i CCO Arla Europe.

Ponieważ druga fala pandemii COVID-19 dalej ogranicza ruch na całym świecie, zakupy spożywcze on-line produktów świeżych takich jak nabiał, stają się długoterminową zmianą zachowań konsumentów. – Dzięki naszej nowej, ambitnej strategii i zwiększonym inwestycjom przyspieszamy naszą obecność w internecie i dostarczamy dobrze znane produkty mleczarskie konsumentom europejskim na szerokiej gamie platform – mówi Peter Giørtz Carlsen.

W tej chwili jednym z największych rynków e-commerce Arla Foods jest Wielka Brytania, gdzie 17% całkowitej sprzedaży detalicznej firmy odbywa się za pośrednictwem kanałów e-commerce. Na innych rynkach europejskich firma Arla Foods ma mniejszy, ale rosnący udział w ogólnej sprzedaży, przy czym handel elektroniczny Arla na kluczowych rynkach Danii, Szwecji i Holandii podwoił się i stanowi 5-7% sprzedaży.

Podczas pierwszej fali pandemii na rynku brytyjskim, nabiał był praktycznie w każdym koszyku e-commerce (97%), a handel elektroniczny Arla Foods osiągnął rekordowy poziom + 119% w Wielkiej Brytanii podczas pierwszej fali pandemii.

Ostatnie wiadomości o firmie