1. Aktualności
  2. Świat

Bel zwiększa wydatki na marketing jako odpowiedź na koronawirusa

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

Jak twierdzą przedstawiciele zarządu Grupy Bel, otoczenie gospodarcze pozostaje wysoce nieprzewidywalne, biorąc pod uwagę utrzymujący się globalny kryzys zdrowotny. Dlatego w drugiej połowie roku Grupa Bel zwiększa wydatki na wsparcie swoich marek, zwłaszcza w okresie świątecznym pod koniec roku. Firma planuje wznowić promocje w sklepach wsparte kampaniami reklamowymi podobnymi do tej, która została przeprowadzona dla marki Mini Babybel pod koniec września. Jednocześnie prognozuje się, że w drugiej połowie roku wydatki na szybko rozwijających się terytoriach, takich jak Chiny, będą nadal rosły.

W 2020 r., pomimo nadzwyczajnych kosztów wynikających z zarządzania kryzysem zdrowotnym, które wpłynęły na wysiłki w zakresie produktywności przemysłowej, Bel oczekuje, że marża operacyjna poprawi się w porównaniu z wynikami z 2019 roku. Spółka potwierdza również znaczącą poprawę sytuacji gotówkowej netto.

Jak dotąd wyniki finansowe za trzeci kwartał pzoostają korzystne: firma rekompensowała straty w sprzedaży na Bliskim Wschodzie wynikami sprzedaży na rynku azjatyckim i amerykańskim. Sprzedaż w Europie ma skromną, ale dodatnią dynamikę. Wzrost organiczny był dodatki i wyniósł 2%. Wzrost organiczny za 9 miesięcy był jeszcze wyższy i wyniósł 3,5%.

Ostatnie wiadomości o firmie