1. Aktualności
  2. Polska

North Coast: Po włoskie sery konsumenci już sięgają nie tylko od święta

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© north coast

– Zainteresowanie kuchnią włoską jest widoczne nie tylko w ostatnich latach, ale jest to trend, który trwa już dłuższy czas – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Grzegorz Żukowski, Dyrektor Sprzedaży ds. Rynku Nowoczesnego w North Coast. – Kuchnia włoska stała się tak popularna nie tylko ze względu na pozytywny wpływ, jaki ma na nasze zdrowie, chroniąc nas m.in. przed chorobami cywilizacyjnymi, ale również ze względu na jej prostotę i różnorodność.

Włochy uznawane są za ojczyznę pizzy i makaronów, ale to także wiodący, światowy producent serów twardych i miękkich z apelacją lub bez.

– Dziś na półkach w sklepach bez problemu znajdziemy szeroką ofertę, obejmującą oryginalne włoskie pasty, mąkę, pomidory dojrzewających we włoskim słońcu, wina, kawę, oliwę i sery. Patrząc na rosnącą z roku na rok sprzedaż, jaką odnotowuje North Coast – wiodący dystrybutor włoskich produktów spożywczych – bez wątpienia można stwierdzić, że włoskie pomidory Cirio, makarony Festaiola od Agniesi, czy sery Nuova Castelli na dobre zagościły już w domach polskich konsumentów i nadal przewidywany jest ich wzrost – wskazuje nasz rozmówca.

– W Polsce odnotowuje się bardzo duże zainteresowanie włoskimi produktami spożywczymi. Polski konsument staje się coraz bardziej świadomym konsumentem, zwracającym uwagę na jakość produktów, ale zarazem poszukującym nowych propozycji. North Coast stara się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów, regularnie poszerzając ofertę o nowe specjalności, takie jak wprowadzone do oferty w ostatnich tygodniach produkty z mleka bawolego oraz sery kozie – mówi Grzegorz Żukowski.

– Dzięki temu, że produkty wysokiej jakości są dostępne w stałej ofercie w sklepach dyskontowych, a portfel przeciętnego Polaka staje się coraz zasobniejszy, cena przestała być barierą. Po produkty, które zazwyczaj cechują się najwyższą jakością, konsumenci sięgają już coraz częściej, a nie tak jak było to dawnej – tylko w okresach świątecznych. Często po spróbowaniu oryginalnego włoskiego produktu, np. sera Parmigiano Reggiano – króla wśród serów, nie chcemy się już godzić na niższą jakość, stając się w ten sposób wiernym konsumentem wielu specjalności pochodzących z Włoch – wyjaśnia Dyrektor Sprzedaży ds. Rynku Nowoczesnego w North Coast.

– W North Coast kładziemy nacisk na rozwój wszystkich kanałów sprzedaży. Nasze produkty są oferowane w kanale gastronomicznym, detalicznym oraz nowoczesnym, w którym to nasze wiodące marki są dostępne w większości sieci handlowych, zarówno w stałej ofercie lub podczas specjalnych akcji (gazetki tematyczne, tydzień włoski etc.). Dzięki licznym siłom sprzedaży działającym w terenie, nasze produkty można kupić również w mniejszych, często osiedlowych sklepach, a nasze wiodące marki: Cirio, Agnesi, Kimbo na stałe są umieszczane na półkach, między dobrze znanymi polskimi produktami – podsumowuje Grzegorz Żukowski.

Ostatnie wiadomości o firmie