1. Aktualności
  2. Świat

Ukraina: Zubożenie klientów obniżyło dochody Ukrproduct

Źródło: just-food.com/ ukrproduct.com
Autor: Barbara Wiercińska

Konsumenci, którzy musieli przestawić się na tańsze produkty mleczne, znacznie wpłynęli na obniżenie dochodów notowanej na giełdzie brytyjskiej grupy mleczarskiej Ukrproduct. Firma zanotowała w 2009 33,6 % spadek zysku brutto w porównaniu do roku poprzedniego z marżą zysku brutto rzędu 16,1% (w 2008 było to 20,1%). Zysk EBITDA Grupy spadł o 27,5%. Ukrproduct twierdzi, że sprzedaż produktów markowych, które generują 60% obrotu, spadła w 2009 r. o 21%.

Na rynek produktów mleczarskich na Ukrainie największy wpływ miał spadek siły nabywczej oraz w efekcie przestawienie się konsumentów na tańsze produkty mleczne – powiedział prezes Ukrproduct Sergey Evlanchik – dostrzegliśmy zmiany warunków rynkowych i zoptymalizowaliśmy nasze portfolio produktów i skupiliśmy nasze działania na bardziej przystępne segmenty rynkowe. Jednocześnie pracujemy nad redukcją kosztów i utrzymywaniem zadłużenia na niskim poziomie.