Valio: Coraz więcej osób uważa jogurt za źródło niepotrzebnych cukrów
Odpowiedzi konsumentów podczas badań przeprowadzonych na zlecenie Valio wykazały, że konsumenci oczekują niskiego poziomu cukru zwłaszcza od produktów dla dzieci. Jussi Mattson, Category Manager w Valio podkreśla w swojej wypowiedzi, że Finowie uważają produkty dla dzieci za zbyt słodkie. Dyskusja nad kalorycznością produktów jest ciągle aktualna nie tylko w Finlandii, ale także na całym świecie – wskazuje menadżer z Valio. Ostatnie badania wskazują, że 80% dzieci w Finlandii spożywa za dużo cukru (badania na próbie 2 993 dzieci). Co więcej coraz więcej rodziców uważa jogurty za źródło niepotrzebnego cukru.
Dlatego Valio zdecydowało wypuścić na rynek nową linię jogurtów i puddingów Valio Play, które mają 30% mniej dodanego cukru, a w niektórych produktach nawet 40% mniej cukru. Oprócz wariantu naturalnego dostępne będą jogurty truskawkowe, malinowe, bananowe i z gruszką. Są to produkty bezlaktozowe zawierające szczepy bakterii LGG opatentowane przez Valio oraz wit. D.Obecnie 1/3 produktów przekąskowych Valio ma obniżoną kaloryczność. To część 5-letniego programu obniżania kaloryczności produktów rozpoczętego w 2015 roku. Program potrwa do 2020 roku.