Mercedes-Benz: Działalność CSR jest bardzo istotna

– Mercedes-Benz jest firmą odpowiedzialną społecznie i w tym zakresie działa na wielu polach – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Aleksander Rzepecki, Public Relations Mercedes-Benz Polska. – Współpracujemy z licznymi organizacjami pożytku publicznego. Są to zarówno duże i znane instytucje, takie jak Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy czy GOPR, ale również nieco mniejszymi, które jednak wypełniają równie istotną misję – jak chociażby Stowarzyszenie „Dać siebie Innym”. Należy pamiętać, że CSR to także kultura, dlatego Mercedes-Benz jako Mecenas wspiera także wybrane obszary sztuki, takie jak np. film. Co roku organizatorzy i goście największych filmowych festiwali w Polsce (Off Camera, Nowe Horyzonty, Dwa Brzegi, Festiwal Filmowy Gdynia) przewożeni są samochodami spod znaku gwiazdy. Ponieważ wsparcie polega najczęściej na użyczaniu najcenniejszej rzeczy jaką firma posiada – swojej floty. Lista Partnerów Mercedesa jest jednak o wiele dłuższa – edukacja morska młodzieży, integracja osób niepełnosprawnych, czy zdrowie kierowców – to tylko część obszarów, w których jesteśmy aktywni.
– Oczywiście działalność CSR to nie tylko wspieranie organizacji, ale także bezpośrednie wpływanie na społeczeństwo. Dlatego Mercedes-Benz bezpośrednio angażuje się chociażby w problematykę bezpieczeństwa na drodze. Jako członek-założyciel Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego stale tworzy, wspiera i rozwija inicjatywy społeczne w tym obszarze.
Warto zwrócić uwagę, że kultura odpowiedzialności społecznej nie dotyczy tylko dużych korporacji – dlatego w mniejszym, lokalnym zakresie działalność CSR prowadzą również nasi dealerzy oraz inne podmioty powiązane – dodaje Aleksander Rzepecki.
– Działalność CSR jest dla firm bardzo istotna, i to na kilku płaszczyznach. Oczywiście celem funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa jest generowanie zysków – dlatego właśnie pamiętanie o odpowiedzialności społecznej pomaga w utrzymaniu empatii firmy i nadaje dodatkowego sensu jej istnieniu.
– Pierwszą, dość oczywistą korzyścią jest budowaniem pozytywnego wizerunku firmy. Nawet najwyższa jakość oferowanych usług i produktów nie gwarantuje wywołania sympatii i aprobaty ze strony odbiorców. Dlatego pokazanie się w dobrym świetle stanowi dodatkową przewagę konkurencyjną – podkreśla nasz rozmówca.
– CSR odgrywa również bardzo ważną rolę w kreowaniu tożsamości firmy i jej pracowników. Ci ostatni dostrzegają większy sens swojej pracy, wykraczający poza taktyczne cele i polecenia przełożonych, które należy realizować. To poprawia motywację, kreatywność, a także po prostu tworzy lepszą atmosferę – wskazuje Aleksander Rzepecki.
– Co więcej działalność społeczna pomaga rozwijać całe otoczenie firmy, w szerokim znaczeniu tego określenia. Istnieją problemy społeczne, które nie mogą zostać w pełni wyeliminowane, zaś osoby prywatne i organizacje samodzielnie nie dysponują do tego odpowiednimi środkami. W takich sytuacjach, przedsiębiorstwa (także Mercedes-Benz) angażują się stricte charytatywnie. Korzyścią nie są w tym wypadku konkretne świadczenia drugiej strony – promocja, loga czy bannery. Cel jest o wiele bardziej strategiczny – rozwijanie całego społeczeństwa, dzięki czemu jest ono bardziej szczęśliwe, bogatsze oraz może się rozwijać, co w długim terminie leży również w interesach podmiotów gospodarczych – rozwija myśl Aleksander Rzepecki, Public Relations Mercedes-Benz Polska.
