1. Aktualności
  2. Polska

GfK Polonia: Polacy kupują więcej, ale więcej też produktów private label

Źródło: GfK Polonia
Autor: Janusz Górski

Dane jakie udostępniła agencja badań rynkowych GfK Polonia z Europanelu pokazują, że w miesiącu sierpniu gospodarstwa domowe wybierały częściej tańsze towary, głównie z segmentu marek własnych. Udział tych artykułów wśród wszystkich monitorowanych kategorii jest obecnie powyżej poziomu z poprzedniego roku. Również udziały sklepów dyskontowych, czyli typu Biedronka, Lidl i Netto przewyższają wynik z zeszłego roku.

Natomiast zahamowaniu uległa dynamika zmian cen. Konsumenci nadal płacą więcej za zakupy, ale relatywnie większe wzrosty cen miały miejsce w 2008.
Z rezultatatów badania wynika, że średnioroczna zmiana wartości zakupów przewyższa inflację o 2,6 p.p. Oznacza to, że zmiana wartości zakupów nie wynika tylko ze wzrostu cen produktów. Rośnie również wolumen zakupów.