Szanghaj: Centrum Handlowo-Wystawiennicze Polskich Produktów Rolno-Spożywczych
W październiku zacznie działać centrum wystawiennicze dla naszych firm spożywczych. Za pozyskanie partnerów i promocję firmy będą musiały zapłacić m.in. 3% prowizji od obrotu.
Pobudzający wyobraźnię biznesmenów z całego świata chiński rynek, napędzany przez ponad 1,3 mld konsumentów, z których już 150 mln to przedstawiciele klasy średniej, od października stanie się bardziej dostępny dla polskich firm z branży rolno-spożywczej. To rezultat zaproszenia przez władze Szanghaju do współpracy — zostanie wówczas otwarte w tym mieście Centrum Handlowo-Wystawiennicze Polskich Produktów Rolno-Spożywczych (Polish Logistic Center Shanghai Xijiao). Pytane przez Puls Biznesu firmy spożywcze nie spieszą się jednak z decyzją o nawiązaniu współpracy z centrum. Z oferty rozsyłanej do firm wynika, że na koszty udziału w polskim stoisku składają się opłata wstępna wysokości 3 tys. zł i koszty zajmowanej przez produkty danej firmy powierzchni wystawowej (100 USD za metr kwadratowy miesięcznie).