1. Aktualności
  2. Świat
Bahrajn

Arla inwestuje w Bahrajnie

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© arla foods

Arla Foods jest już liderem rynku w ważnej kategorii serów w słoikach w regionie MENA (Bliski Wschód i Afryka Północna), oferując popularny ser do smarowania sprzedawany pod marką Puck. Aby jednak umocnić tę pozycję i sprostać rosnącemu popytowi – zwłaszcza w szczycie sezonu – dokonuje obecnie znaczącej inwestycji w swój zakład produkcyjny w Bahrajnie.  Szklany słoik z logo Puck to kultowy produkt w niezliczonych domach w regionie MENA, gdzie jest zdecydowanym liderem w tej kategorii.

Popyt jest szczególnie wysoki w okresie Ramadanu i powrotu do szkoły, a w tych okresach produkcja w zakładzie w Bahrajnie jest niemal na wyczerpaniu. A za kilka lat, ze względu na zmianę daty Ramadanu, oba wydarzenia odbędą się w tym samym czasie. 

Aby utrzymać pozycję lidera i zabezpieczyć się na przyszłość przed spodziewanym wzrostem popytu, spółdzielnia będąca własnością rolników zainwestuje 50,9 mln euro w zwiększenie zdolności produkcyjnych w zakresie słoików do smarowania sera. 

– Oferujemy jeden z najbardziej znanych i lubianych produktów mlecznych w regionie i jesteśmy dumni, że możemy być częścią rodzinnych kuchni, zarówno w codziennym pędzie, jak i podczas specjalnych okazji. Wiemy, że popyt osiąga szczyt w określonych porach roku i aby sprostać temu wyzwaniu, inwestujemy w rozszerzenie naszej produkcji – powiedziała Lillie Li Valeur, wiceprezes ds. międzynarodowych w Arla Foods.  

Inwestycja zwiększy obecne moce produkcyjne o ok. 30%.  

Od czasu, gdy Arla Foods nabyła zakład produkcyjny w Bahrajnie w 2019 r., spółdzielnia mleczarska zainwestowała w modernizację i rozbudowę obiektu, czyniąc go kamieniem węgielnym ważnego regionu MENA, który jest największym obszarem handlowym w międzynarodowym segmencie biznesowym Arla Foods.  

– Region MENA jest dla nas ważny nie tylko na poziomie komercyjnym. Jako firma spożywcza chcemy inspirować do dobrych nawyków żywieniowych i pomagać konsumentom w podejmowaniu mądrych decyzji dotyczących odżywiania i gotowania. Mamy z nimi bliskie relacje, ale wiemy, że musimy ciężko pracować, aby utrzymać ich zaufanie, a ta inwestycja jest naturalnym elementem tego zobowiązania. 

Inwestycja o wartości 50,9 mln euro obejmuje zarówno zakłady produkcyjne, jak i magazyn, co doprowadzi do utworzenia około 20 nowych miejsc pracy. Dzięki wykorzystaniu dachów budynków na panele słoneczne oraz zmianie systemu chłodzenia, inwestycja pozwoli również zmniejszyć emisję dwutlenku węgla.

Rozpoczęcie budowy planowane jest na koniec 2025 roku.  

Ostatnie wiadomości o firmie