
TMT zwiększyło sprzedaż serów konfekcjonowanych o 26%

Jak dowiaduje się Forum Mleczarskie, sprzedaż wszystkich produktów, jakie wytworzyła spółka TMT w 2024 r. wyniosła 15,6 tys. ton przy 14 tys. ton w 2023 r., co daje wzrost o 11,9%. Sprzedaż wyprodukowanych serów topionych w 2024 roku wyniosła 1,15 tys. ton, przy 962 tonach w roku 2023. Dało to wzrost o 17,9%. Sprzedaż serów konfekcjonowanych w 2024 roku wyniosła 10 tys. ton przy 7,9 tys. ton w 2023 r. Oznacza to, że wolumen sprzedaży wzrósł o 26,4%.
W 2024 r. nastąpił wzrost sprzedaży na każdym z dwóch działów produkcyjnych – sery konfekcjonowane i sery topione – podkreślił zarząd.
Jak dowiaduje się Forum Mleczarskie, wzrost sprzedaży serów konfekcjonowanych spowodowany był zwiększeniem sprzedaży w grupach klientów takich jak sieci handlowe, gastronomia, bezpośrednie zaopatrzenie zakładów produkujących żywność „wygodną” i eksport. Wzrost sprzedaży serów topionych dotyczy przede wszystkim sieci handlowych. Sprzedaż wyrobów wegańskich ustabilizowała się.
Firma w 2024 roku dokonała re-certyfikacji standardu IFS Food i w zakresie systemu HALAL.
Warto zwrócić uwagę, że w 2024 r. firma zrealizowała inwestycje o wartości 9,2 mln zł, co stanowiło 3,7% wartości przychodów ze sprzedaży. Zakończone inwestycje to: zakup działki, linii do krojenia i pakowania serów, rozdrabniacza do bloków, analizatora szczelności opakowań, drukarek i wózków widłowych.