1. Aktualności
  2. Polska
Polska

Ujemny trend w mleku do kawy

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© gfk

– Wśród polskich gospodarstw domowych trudno znaleźć takie, które nie kupują mleka w dowolnym celu konsumpcyjnym, w tym do kawy – powiedziała Forum Mleczarskiemu Anna Michalak senior consultant w panelu gospodarstw domowych CPS GfK / YouGov. –  A jak to jest z kategorią mleczka do kawy? Po tę kategorię sięga 24% wszystkich gospodarstw domowych w Polsce (MAT czerwiec 2024) i choć liczba kupujących pozostaje mniej więcej stabilna, to od 3 lat widzimy ujemny trend kategorii w ujęciu ilościowym.

– Niecała 1/3 produktów wkładanych do koszyków to marki własne, a ich znaczenie w kategorii utrzymuje się na podobnym poziomie na przestrzeni ostatnich lat. Pomimo iż dyskonty mają najwyższy udział w zakupach tej kategorii – 38%, to nie jest on tak dominujący jak w przypadku zwykłego mleka. Ważne miejsce zajmują tu hipermarkety (19%) i małe formaty (23%). Mleczko do kawy kupowane jest średnio 6 razy w ciągu roku i w tym czasie pojedyncze gospodarstwo wypija go średnio ok. 4 litrów. W stosunku do kategorii mleka, mleczka do kawy cieszą się większą popularnością wśród gospodarstw 1- i 2-osobowych oraz w gospodarstwach osób starszych, w wieku 50 lat i więcej – podsumowała nasza rozmówczyni.

Warte przeczytania