1. Aktualności
  2. Świat
Arabia Saudyjska

Almarai wybrał SIG jako partnera strategicznego w planie rozwoju

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© almarai

Almarai, wiodąca na Bliskim Wschodzie firma z branży mleczarskiej i spożywczej, wybrała firmę SIG jako partnera strategicznego do swojego pięcioletniego planu rozwoju, którego celem jest wzmocnienie pozycji lidera na rynku i stymulowanie rozwoju zrównoważonych innowacji. W ciągu najbliższych pięciu lat SIG zamierza wspierać cele Almarai poprzez elastyczne rozwiązania produkcyjne, które są zgodne z ich celami zrównoważonego rozwoju. Strategiczny sojusz podkreśla wspólne zaangażowanie w odpowiedzialność za środowisko, a obie firmy badają innowacje SIG w zakresie opakowań, które zwiększą operacyjne i geograficzne oddziaływanie Almarai.

Ten ruch opiera się na dwóch dekadach udanej współpracy, podczas której Almarai i SIG wspólnie były pionierami innowacji produktowych i zaawansowanych rozwiązań opakowaniowych w całym regionie. Wspólnie ustanowiły standardy jakości, adaptacyjności i odpowiedzialności za środowisko, wzmacniając portfolio produktów rozszerzając jego zasięg na kluczowych rynkach.

Aby uczcić swoją dwudziestoletnią współpracę, firmy rozpoczynają kampanię „Pioneering Together for 20 Years”, która podkreśli siłę ich partnerstwa. Kampania podkreśli zaawansowane rozwiązania opakowaniowe SIG, symbolizujące trwającą ewolucję portfolio produktów Almarai podkreślające zaangażowanie partnerstwa w innowacje dla konsumentów w regionie.

W trakcie swojej długotrwałej współpracy Almarai i SIG wprowadziły pionierskie produkty, w tym pierwsze na rynku 150 ml porcje soku, które szybko znalazły uznanie wśród konsumentów, a później przekształciły się w niezwykle popularny format 140 ml. W 2021 r. Almarai jako pierwszy zastosował SIG Asset Health Monitoring, rozwiązanie do konserwacji zaprojektowane do pomiaru zużycia części i sprzętu oraz monitorowania online w celu przewidywania problemów, zalecania środków zapobiegawczych i oferowania rozwiązań optymalizujących dostępność i ograniczających nieplanowane przestoje. Na początku 2008 r. Almarai jako pierwszy wprowadził przysmak z białego sera w opakowaniach kartonowych od SIG. Dzięki tym wysiłkom był w stanie dotrzeć do różnych segmentów konsumentów, rozszerzając swój zasięg rynkowy, zapewniając jednocześnie jakość produktu i utrzymując zaufanie milionów lojalnych klientów.

Ich partnerstwo wykazało również wyjątkową zdolność do adaptacji w trudnych czasach. Podczas pandemii COVID-19, stałe wsparcie SIG stało się szczególnie ważne, a zespoły techniczne stacjonowały w zakładach Almarai, aby zapewnić nieprzerwaną produkcję zgodnie z krajowymi wytycznymi. To zobowiązanie pozwoliło Almarai nadal zaspokajać popyt konsumentów na świeże i pakowane produkty w całym regionie – prawdziwy dowód siły i odporności ich sojuszu.

Ramesh Nair, Head of Central Procurement w Almarai: – Podróż z SIG była integralną częścią naszego rozwoju. Ręka w rękę byliśmy w stanie dostarczyć zrównoważone rozwiązania opakowaniowe, które ulepszają doświadczenia konsumentów i wzmacniają nasze wspólne zaangażowanie w innowacyjność i adaptacyjność rozwiązań opakowaniowych w naszych rozwijających się liniach produktów.

David Kazan, szef rynków Bliskiego Wschodu i Pakistanu w SIG dodał: – Jesteśmy dumni, że możemy wspierać Almarai w jego misji dostarczania konsumentom pożywnych i wysokiej jakości produktów. Nasze wspólne zaangażowanie w doskonałość operacyjną i zrównoważony rozwój stanowiło kamień węgielny naszego partnerstwa i nie możemy się doczekać, aby kontynuować wspólne innowacje w nadchodzących latach”.

Założona w 1977 r. firma Almarai jest zintegrowaną pionowo firmą mleczarską i największą firmą produkcyjną i dystrybucyjną żywności i napojów w regionie. Mająca siedzibę w Królestwie Arabii Saudyjskiej firma Almarai jest uznawana za markę FMCG numer jeden w regionie MENA i jest liderem rynku we wszystkich kategoriach w całym regionie GCC.

Oprócz wysokiej jakości produktów mlecznych firma Almarai zdywersyfikowała swoje portfolio produktów, wprowadzając soki i napoje, pieczywo, drób, mieszanki dla niemowląt, daktyle, ryby i owoce morza pod 21 markami, w tym: Almarai, L'usine, 7Days, Alyoum, Nuralac, Farm's Select, One Bean, Almarai Refresh, Almira, Seama, Almara Pro, Premier Chef. Firma Almarai wkrótce wprowadzi na rynek nową markę w sektorze czerwonego mięsa, aby zwiększyć i wesprzeć bezpieczeństwo żywnościowe w Królestwie, zgodnie z celami strategii Saudi Vision 2030.

W 2023 roku firma Almarai odnotowała dochód netto w wysokości 2,05 mld SAR przy sprzedaży na poziomie 19,575  mld SAR.

Warte przeczytania