1. Aktualności
  2. Świat
Unia Europejska

Sprzedaż marek własnych w Europie wzrosła do 355 mld €

Źródło: PLMA
Autor: Janusz Górski
© forum mleczarskie

52-tygodniowa sprzedaż marek własnych w Europie, do lipca 2024 r., wzrosła do 354,5 mld €, co stanowi nowy rekord. Obroty marek własnych wzrosły o 6% tj. o 20 mld €. W tym samym okresie sprzedaż marek producentów wzrosła o 4%. Marki własne stanowią obecnie 39% całkowitej wartości rynku spożywczego na 17 rynkach krajowych śledzonych przez NielsenIQ dla PLMA.

W tym okresie rynek spożywczy ponownie wykazał niewielki wzrost wolumenu, po wielu spadkach wolumen na rynku ogółem wzrósł +1%. Marki własne były tutaj motorem napędowym ze wzrostem wolumenu o +3%, podczas gdy wolumen marek producentów spadł -1%.

Rynki europejskie pozostają jednymi z największych rynków marek własnych na świecie, 11 rynków ma udział marek własnych powyżej 30%, a 6 rynków powyżej 40%. Łączny udział marek własnych na trzech największych rynkach Europy — w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Francji — wynosi 40%.

Warte przeczytania