100 wydanie Forum Mleczarskie Handel
Aktualności kraj Aktualności świat Komunikaty prasowe
Raporty Wywiady Galerie
więcej...
Kampanie Firmy Produkty
Podręcznik serowy ABC Nabiału Kontakt

Aktualności

RegioHurt.pl podsumował 12 miesięcy obecności Mlekovity na platformie

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2016-09-09 09:35:26

Jakub Włodek © regiohurt.pl
Radosław Czapnik © regiohurt.pl

– Sprawdzamy które produkty na platformie, w zależności od regionu polski, sprzedają się najlepiej, jaki wpływ na sprzedaż ogólną ma sklep internetowy oraz czy zakupy z urządzenia mobilnego to w niedługim czasie będzie już standard – mówi Radosław Czapnik z RegioHurt.pl.
Jak wynika z analizy RegioHurt.pl popyt na poszczególne produkty Mlekovity jest różny w zależności od województw i miast Polski: – Miasta nadmorskie to stolica maseł porcjowanych 10 g. Duża popularność wakacji nad polskim morzem sprawiła, że właściciele pensjonatów i hoteli szukali w internecie alternatywy dla lokalnych hurtowni, gdzie byli w stanie zapatrzeć się w dobrej jakości masło, przygotowane specjalnie pod HoReCa. Masło porcjowane zaliczyło również wzrost sprzedaży podczas Światowych Dni Młodzieży w Krakowie i związanego z tym wydarzeniem dużego zapotrzebowania na wiele produktów, w tym nabiałowych – wskazuje Radosław Czapnik.

– Poznań i okolice to region w którym najwięcej sprzedaje się serów do pizzy. Najwięcej zamówień składanych jest na sery premium (miksy), podobny trend zaobserwowaliśmy również w rejonie Warszawy. Stolica i jej lokalne kawiarnie przodują w zakupach mleka do kawy. Wrocław i okolice kupują najczęściej jogurty 100 g z przeznaczaniem dla HoReCa. Obserwujemy również duże zainteresowanie serem mozzarella. Południowa Polska dominuje w zakupach śmietanek 34-36%. Klienci zaopatrują się też w znaczne ilości mleka w proszku w ilościach paletowych.
Łódzkie, mazowieckie oraz lubelskie przodują w zakupach tłuszczów zwłaszcza w gramaturze 10-20 kg. Wśród produktów nabiałowych najliczniejszą grupę klientów stanowią klienci z sektora gastronomicznego, wodę natomiast kupują głównie biura – mówi Radosław Czapnik z RegioHurt.pl
– Rynek spożywczy ulega transformacji, jest znacznie większe zainteresowanie zakupami przez internet niż sprzedających. Sytuacja, która obecnie ma miejsce, rokuje na znaczne wzrosty w kanale e-commerce. Branża spożywcza jest mocno innowacyjna, nie ma dnia, aby nie powstał nowy produkt, nowe technologie produkcji, nowe funkcjonalności. Producenci muszą zrozumieć, że miliony ludzi mogą wejść na stronę www – zapoznać się z produktami, przeczytać opis, dowiedzieć się jak wygląda dostawa (czas i koszt), przeczytać informację o firmie, działaniach i strategii, a wreszcie założyć konto i złożyć zamówienie na produkt, którym są zainteresowani. Czynniki mające wpływ na sukces sprzedaży online produktów spożywczych w Polsce są mocno obiecujące. Tylko od branży zależy czy chce się rozwijać najszybciej na rynku. Osobiście nie widzę żadnych przeszkód, aby w internecie, żywność sprzedawała się lepiej od mody, nie twierdzę że to proste – podkreśla Radosław Czapnik. Produkty znanych marek cieszące się uznaniem konsumentów mają znacznie łatwiejszą drogę on-line, aby trafić do koszyka klienta.
– Coraz częściej produkty przeglądane są za pomocą kanałów mobilnych. Liczba wizyt na naszej stronie przez urządzenia mobilne wynosi obecnie 30%, a od początku działalności do czerwca 2016 wykorzystanie kanałów mobilnych wzrosło o prawie 40%. Użytkownicy korzystając z telefonu, przeglądają ofertę, czytają opisy produktów, sprawdzają możliwości dostawy, a dopiero później siadają do laptopa i składają zamówienie – jednak ten trend również się zmieni, widzimy co teraz dzieje się w Chinach, gdzie rynek mobile e-commerce rośnie w niesamowitym tempie – mówi Jakub Włodek, jeden z założycieli i twórca w RegioHurt.pl
– Jesteśmy bardzo ciekawi jak zmieni się poszczególna sprzedaż produktów w kolejnym roku i jaki na to wpływ będziemy miał internet i możliwości jakie nam daje – podsumowuje Radosław Czapnik.

archiwum aktualności »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2020
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij