Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności

Rosja: Danone i X5 Retail Group uruchamiają program pilotażowy etykietowania zgodny z „Traffic Light”

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2018-08-06 11:18:35

3 sierpnia odbyła się prezentacja wspólnego projektu pilotażowego firmy Danone i X5 Retail Group na temat dobrowolnego oznaczania kolorem produktów spożywczych „Traffic Light”. Projekt został zainicjowany przez Federalną Służbę Nadzoru nad Ochroną Praw Konsumentów i Opieki Społecznej (Rospotrebnadzor). W ramach tej inicjatywy, agencja przygotowała wytyczne dla znakowania kolorami produktów spożywczych w celu poinformowania konsumentów o składzie produktów.
Nowe oznakowanie (zielony, żółty i czerwony) wyraźnie mówi konsumentowi ile cukru, soli i tłuszczu produkt zawiera i przyczynia się do podjęcia świadomej decyzji o zakupie i odżywianiu.

Szef Rospotrebnadzoru, Anna Popowa powiedziała, że program jest odzwierciedleniem odpowiedzialnego podejścia do zdrowej diety. Będzie pomocą w prewencji chorób odżywieniowych i będzie wspierać kulturę zdrowego odżywiania wśród ludności.
Danone wspiera tę inicjatywę i wziął udział w projekcie pilotażowym. Pierwsze produkty, które mają być oznakowane, to Aktivia oraz Bio Balance. Danone argumentuje, że chce prowadzić otwarty dialog z konsumentami i jego obowiązkiem jest dostarczanie najbardziej kompletnych i przejrzystych informacji na opakowaniu w celu promowania świadomego wyboru na rzecz zdrowej diety. Na przykład we Francji Danone była jedną z pierwszych firm, która zastosowała nowy system etykietowania NutriScore na wszystkich swoich produktach mlecznych.
Projekt dobrowolnego etykietowania „Traffic Light” będzie obecny w sieciach handlowych firmy X5, a zatem w asortymencie sklepów Piateroczka, Perekrestok i Karuzel.
Idea znakowania jest podyktowana troską Rospotrebnadzor o wysokim tempie wzrostu chorób wśród ludności kraju związanej z dietą. Około 63% zgonów w Rosji spowodowanych jest chorobami dietozależnymi, a częstość występowania otyłości wśród kobiet jest 2-2,5 razy większa niż wśród mężczyzn. Wysoki poziom spożycia cukru, nasyconych kwasów tłuszczowych, soli prowadzi do rozwoju chorób sercowo-naczyniowych, nadciśnienia tętniczego, cukrzycy.
Aby ograniczyć spożycie soli, cukru i tłuszczów, należy poinformować konsumenta o składzie produktu w najbardziej dostępny sposób. Dobrowolne oznakowanie Trafffic Light oznacza wskazanie koloru na opakowaniu żywności: zielony, żółty i czerwony – w zależności od poziomu soli w nich zawartej, cukru i kwasów tłuszczowych, biorąc pod uwagę dzienne spożycie tych substancji. Głównym zadaniem takiego oznakowania jest przekazanie konsumentowi szczegółowych i zrozumiałych informacji. Ważne jest, aby zrozumieć, że wskazanie koloru nie odzwierciedla niebezpieczeństwa lub szkody dla zdrowia. Zadaniem jest pokazanie konsumentowi poziomu soli, cukru i tłuszczów w żywności. W ten sposób konsument może świadomie decydować, które produkty można jeść prawie bez ograniczeń, a które można spożywać w umiarkowany sposób.

archiwum aktualności »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2018
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25