Euroser Dairy Group: Stawiamy na nasze marki

Janusz Górski
Forum Mleczarskie Handel 5/2022 (113)
Małgorzata Włodarczyk Euroser Dairy Group
© euroser dairy group

Rozmowa z Małgorzatą Włodarczyk,Euroser Dairy Group logo

Wiceprezes Euroser Dairy Group


Mija 20 lat od chwili powstania firmy Euroser Dairy Group. Jak zaczęła się historia firmy? 

Początki firmy sięgają 2002 roku. Wtedy trzech przyjaciół założyło wspólny biznes skoncentrowany na europejskich serach. Postawili na nazwę wprost nawiązującą do profilu działalności – EuroSer. W tym samym roku powstało też pierwsze logo spółki, którym posługiwaliśmy się przez 9 lat. Już od początku nasza aktywność opierała się na imporcie i dystrybucji europejskich marek nabiałowych segmentu premium. Z czasem rozwinęliśmy profil działalności o własną produkcję. 

Jakie kamienie milowe wskazałaby Pani w historii rozwoju firmy? 

Euroser_3Na przestrzeni lat firma przeszła wiele etapów rozwoju. Od początku naszym priorytetem było inwestowanie w rozwój sieci dystrybucyjnej w Polsce oraz zawieranie pierwszych kontraktów eksportowych. Zaczęliśmy od krajów bałtyckich, w których sprzedaż stale rozwijamy. Także dzisiaj eksport jest kluczowy dla naszego biznesu. Cały czas rozszerzamy grono klientów, pozyskujemy nowych odbiorców i sukcesywnie poszerzamy działalność o kolejne kraje Europy Środkowo-Wschodniej. 

Kolejnym bardzo ważnym momentem w historii firmy było stworzenie i rozwijanie produktów pod naszą marką – i tak zaczęliśmy inwestować we własne brandy dedykowane poszczególnym grupom produktów. Aktualnie jesteśmy właścicielem dziesięciu marek, takich jak na przykład Formagia dla gamy serów w stylu włoskim, Grikios dla serów w stylu greckim, Goat Farm dla serów kozich czy Dublin Dairy dla serów irlandzkich.

Euroser_2W 2011 roku przekształciliśmy firmę w grupę i opracowaliśmy nowe logo, którym posługujemy się do dzisiaj. Cztery lata później otworzyliśmy własny magazyn i zaczęliśmy rozwijać produkcję. Rozpoczynaliśmy od jednej maszyny, a teraz dysponujemy nowoczesnym parkiem maszynowym z liniami do krojenia, plastrowania i pakowania serów. Jako jedna z nielicznych firm w Polsce wprowadziliśmy na rynek maszynę do plastrowania serów dla nowych opakowań kopertowych, których jesteśmy prekursorem w naszej części Europy. Rozwój technologiczny w 2016 roku zaowocował wprowadzeniem na rynek konceptu Fresh Pack Concept, obecnie funkcjonującego pod nazwą Q-CONCEPT. Okazał się on przełomowy dla sprzedaży krojonych serów tradycyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej. 

Należy podkreślić, że nasze wysokie standardy oraz dbałość o jakość produktów potwierdzamy nieustannie od kilku lat certyfikatem BRC (na poziomie AA), który jest międzynarodowym standardem bezpieczeństwa żywności i opakowań do niej. 

Asortyment firmy to dziś 10 marek, w tym koncept Fresh Pack. Jaka jest waga poszczególnych marek? 

Euroser Dairy Group produktyDzięki ciągłemu rozwojowi, poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań na miarę potrzeb konsumentów i partnerów, Euroser Dairy Group jest firmą patrzącą w przyszłość. Z tego wynika fakt, że obecnie jesteśmy właścicielem dziesięciu marek, z których kluczowe to: Goat Farm, Grikios, Formagia, Dublin Dairy i Q-CONCEPT (dawniej Fresh Concept). Nasze brandy są rozpoznawalne na rynkach, a ich świadomość wśród konsumentów systematycznie budujemy. Przykładowo Goat Farm jest w Polsce liderem kategorii serów kozich w plastrach. Naszym celem jest umacnianie tej pozycji i budowanie jej na pozostałych rynkach. Również silną i rozpoznawalną marką w kategorii serów typu włoskiego jest Formagia. Z kolei Q-CONCEPT to prawdziwa rewolucja w sprzedaży serów wagowych. Jednocześnie umożliwia minimalizowanie strat w sklepach, optymalizowanie zapasów oraz oferowanie konsumentom szerokiej gamy serów, nawet jeśli punkt handlowy nie dysponuje dużą powierzchnią ekspozycyjną. Dodatkowo konsumenci mogą nabyć wiele rodzajów serów w małych porcjach, a podstawowa wiedza o nich znajduje się na etykietach (rodzaj mleka, kraj pochodzenia, kulinarne zastosowanie). Q-CONCEPT cały czas się rozwija zarówno w Polsce, jak i w innych krajach – dla wielu klientów jest to wręcz must have w asortymencie. 

Euroser to także eksport serów do krajów bałtyckich, Czech, Słowacji, Węgier i Chorwacji. Skąd pomysł na tę gałąź biznesu? 

Produkty nabiałowe premium oferujemy obecnie w dwunastu państwach Europy Środkowo-Wschodniej, współpracując z dużymi sieciami supermarketów, restauratorami oraz innymi partnerami biznesowymi. Wciąż pogłębiamy obecność na tych rynkach, a także w nowych regionach. Poza wspomnianymi krajami produkty firmy można nabyć także w Rumunii czy w Ukrainie, do której wznowiliśmy regularne dostawy po okresie stagnacji spowodowanym wybuchem wojny. 

W zasadzie od początku działalności eksport był dla nas naturalnym obszarem rozwoju biznesu. To on pomaga nam w rozwoju i jeszcze lepszym dopasowywaniu się do potrzeb klientów w różnych krajach. Mając to na uwadze, utrzymujemy wysokie standardy w każdym aspekcie działalności. Nasze relacje biznesowe opieramy na zasadach partnerstwa i wzajemnym zaufaniu oraz dbałości o obustronne korzyści, za co jesteśmy cenieni przez partnerów we wszystkich państwach. Jesteśmy przekonani, że jesteśmy najlepszym partnerem w segmencie nabiałowym produktów premium w Europie środkowo-wschodniej.