Finał Milko Mazury MTB już za nami
Dziewięć emocjonujących etapów, kilkuset uczestników, blisko 150 tys. kibiców – wyścigi kolarskie Milko Mazury MTB rozstrzygnięte! W niedzielę 17 września w Lidzbarku Warmińskim oficjalnie zakończył się ósmy sezon sportowej imprezy, której sponsorem tytularnym jest Milko, a sponsorem strategicznym Łaciate Junior – marki należące do Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol w Grajewie.
Zmagania w ramach tegorocznej odsłony Milko Mazury MTB rozpoczęły się 23 kwietnia w Iławie. W sumie odbyło się 9 etapów, które zwieńczył finał w Dolinie Symsarny w Lidzbarku Warmińskim. Niedzielna runda miała długość 7 km, a zawodnicy rywalizowali na czterech dystansach: Pro, Expert, Hobby i Fun. Trasę wyścigów można określić jako prawdziwe cross-country z interwałowym charakterem i kilkoma ciekawymi sekcjami technicznymi. Nie zabrakło singletracków, krętych zjazdów i podjazdów.
Najmłodsi uczestnicy wzięli natomiast udział w wyścigach Łaciate Junior Race – Liga Szkółek Kolarskich oraz w Łaciate Junior Strider Racing. Dzieci bawiły się ponadto na warsztatach i zmierzyły w rywalizacji na rowerkach biegowych.
W Lidzbarku Warmińskich odbyło się także rozdanie nagród w klasyfikacji generalnej: zarówno indywidualnej, jak i drużynowej.
– To był intensywny sezon dla zawodników, którzy postanowili walczyć o klasyfikację generalną. Gratulujemy zwycięzcom i dziękujemy za wspólny czas, pełen pozytywnych emocji – mówi Arkadiusz Cała, pomysłodawca Milko Mazury MTB.
Cykl Milko Mazury MTB organizowany jest przez Stowarzyszenie Luz Grupa, które od 2015 r. na Mazurach aktywnie promuje kolarstwo górskie. Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol, producent jogurtów, maślanek i kefirów Milko, była w 2023 roku sponsorem wydarzenia już po raz szósty.
– Po raz kolejny z dużą radością kibicowaliśmy uczestnikom Milko Mazury MTB – największego cyklu kolarstwa górskiego w północno-wschodniej Polsce. Cieszymy się, że tak wielu zawodników zdecydowało się na wzięcie udziału w tej sportowej rywalizacji, a Mlekpol, jako producent wysokiej jakości produktów mleczarskich, mógł ich w tym wspierać. Szczególnie gratulujemy drużynie Mlekpol Team, która dała z siebie wszystko – podsumowuje Dorota Grabowska, Kierownik Działu Marketingu mleczarni Mlekpol (SM).