1. Komunikaty
Polska

Polskie mleko a rynki azjatyckie

Źródło: Polska Izba Mleka
Autor: Janusz Górski
© polska izba mleka

Polska Agencja Inwestycji i Handlu to lider doradztwa eksportowego ​oraz inwestycyjnego, działający na kilkudziesięciu rynkach świata. Teraz łączy swoje międzynarodowe kompetencje razem z branżowymi kompetencjami Polskiej Izby Mleka. Współpraca ma na celu promocję nowych kierunków eksportowych dla polskich produktów mleczarskich. Razem oferują kompleksową obsługę przedsiębiorców, ułatwienie współpracy z sektorem publicznym oraz partnerami regionalnymi.

Działając pod hasłem Dairy From Poland, Polska Izba Mleka ma na celu otwarcie polskich producentów mleczarskich na rynki azjatyckie, w szczególności rynek wietnamski, indonezyjski, tajlandzki, koreański, filipiński oraz singapurski. Ekspansja w tym kierunku jest doskonałą szansą do promocji polskiego mleczarstwa, jego promocji oraz wzrostu rozpoznawalności polskich produktów mleczarskich na arenie azjatyckiej. 

Obecnie Wietnam jest jednym z 20. najlepszych krajów na świecie dla eksportu materiałów wejściowych do produkcji mleczarskiej. Wielkość tego rynku szacuje się na 119.300 mld VND (dane na rok 2021). Import mleczarski w Wietnamie składa się głównie z dwóch segmentów: mleka w proszku i surowych produktów mlecznych. Mleko w proszku, stanowi 45% wietnamskiego rynku mleczarskiego, podczas gdy mleko skondensowane stanowi 8,3% wartości rynku, dzięki długiej tradycji wśród konsumentów, zwłaszcza osób o niskich dochodach. Wietnamczycy zwracają coraz większą uwagę na zdrowotne aspekty spożywanej żywności i coraz częściej wybierają produkty o większej zawartości białka. W skutek sprzyjającej demografii kraju oraz stabilnego wzrostu konsumpcji ocenia się, że wietnamski sektor mleczny będzie kontynuował znaczący wzrost przez kolejne lata.

By skorzystać z trendu w wietnamskim sektorze mleczarskim i rozpocząć sprzedaż na ten rynek odwiedź stronę DairyFromPoland.eu, aby odnaleźć więcej informacji.

Warte przeczytania