1. Komunikaty
Polska

I Ogólnopolskie Forum Partnerów Biznesowych. Jubileusz 30-lecia marki Mlekovita

Źródło: Grupa Mlekovita
Autor: Janusz Górski
© grupa mlekovita

Na początku lat 90. XX w. spółdzielnia mleczarska w Wysokiem Mazowieckiem była jednym z ponad 430 przedsiębiorstw zajmujących się skupem i przerobem mleka. Za sprawą Dariusza Sapińskiego, Prezesa Zarządu rozpoczął się okres dynamicznego rozwoju i zapadła decyzja o wyróżnieniu ówczesnej OSM spośród innych podobnych firm. Stworzenie nazwy i opracowanie logo przez Prezesa oraz wprowadzenie ich na szaty graficzne produktów zajęły zaledwie kilka miesięcy i już w 1992 r. marka Mlekovita mogła zadebiutować na rynku, a wyroby nią oznaczone znaleźć się na sklepowych półkach.

– Założyłem, że będzie to istotna zmiana na rynku, ale okazało się, że jedną, odważną jak na tamte czasy, decyzją tak szybko wyznaczyłem nowe trendy – drogę do naśladowania dla innych spółdzielni mleczarskich w Polsce – wspominał Dariusz Sapiński, Prezes Zarządu Grupy Mlekovita podczas przemówienia inaugurującego I Ogólnopolskie Forum Partnerów Biznesowych.

Od tamtej chwili spółdzielnia rosła w siłę i w roku jubileuszu 30-lecia brandu Mlekovita jest największą grupą mleczarską nie tylko w Polsce, ale w całej Europie Środkowo-Wschodniej. Tworzy ją już 22 zakłady produkcyjne, 34 własne centra dystrybucyjne, 147 sklepów Mlekovitka i sklep internetowy www.mlekovitka.pl. 

Partner w biznesie

Trzy dekady istnienia marki Mlekovita były okazją do spotkania z partnerami biznesowymi Grupy Mlekovita. W sercu polskiego przemysłu mleczarskiego licznie stawili się przedstawiciele firm współpracujących. – Od początku swojej pracy na czele firmy dążyłem do stałego jej rozwoju, zdobywania rynków międzynarodowych i umacniania pozycji poprzez profesjonalizm i najwyższą jakość oferowanych produktów. Jednak poza efektywnym zarządzaniem, śmiałymi decyzjami biznesowymi, inwestycjami i innowacjami, potrzebni są właściwi partnerzy biznesowi. Partnerzy, którzy są tu dziś obecni – podkreślał Prezes Dariusz Sapiński. – Nasza współpraca przez minione 30 lat, a zwłaszcza w latach ostatnich, trudnych, pozwoliła sprostać wielu wyzwaniom. Świat w większości aspektów ekonomicznych i społecznych fundamentalnie się przeistoczył. Zmieniło się otoczenie przedsiębiorstw, realia polityczne i warunki prowadzenia biznesu, a nowe technologie przeformułowały modele biznesowe, stwarzając zupełnie nowe szanse, ale i ryzyka dla działalności gospodarczej. Zmianom ulegał zarówno profil przedsiębiorców i ich potrzeby, jak i rynek konsumencki. Na to wszystko musieliśmy i wciąż musimy być gotowi, umieć szybko odpowiadać na pojawiające się zmiany i nowe potrzeby. I w tym wspieracie nas Wy, nasi Partnerzy Biznesowi. Bo połączenie sił to początek. Pozostanie razem – to postęp, a wspólna praca – to sukces.

Po oficjalnym rozpoczęciu I Ogólnopolskiego Forum Partnerów Biznesowych przemówieniem Prezesa Zarządu Grupy Mlekovita Dariusza Sapińskiego, wręczono wyróżnienia i pamiątkowe statuetki przyznane przez Prezesa osobom i firmom – strategicznym partnerom Mlekovity za długotrwałą i wzajemną wzorową współpracę. Wyróżniono również pracowników Mlekovity – awansującego na stanowisko Dyrektora ds. Zaopatrzenia Mariusza Jaworskiego oraz emerytowanego, wieloletniego Kierownika Skupu Jana Jacyniewicza. Część galową zakończył tort urodzinowy z okazji 30-lecia marki Mlekovita oraz gratulacje na ręce Prezesa Zarządu Grupy Mlekovita Dariusza Sapińskiego od uczestników forum. 

Obraz branży – prezentacje i debaty

I Ogólnopolskie Forum Partnerów Biznesowych było nie tylko okazją do świętowania dla przedstawicieli firm i organizacji związanych z branżą mleczarską, przedstawicieli firm współpracujących z Mlekovitą w dziedzinach: handlu, produkcji oraz procesów technologicznych. Przedstawiciele świata biznesu mieli okazję zaprezentować swoją działalność i najciekawsze jej aspekty podczas prelekcji wygłoszonych przed szerokim gronem zgromadzonych. Uczestnicy mogli wysłuchać wystąpień przygotowanych przez firmy Orlen Paliwa Sp. z o.o., PKO Bank Polski, PZU SA, SIG Combibloc, Elopak, Torpol, Grupę IFS, Seen Technologie, Astor, Unibep, a także Dyrektora Centrum Gospodarki Światowej UKSW prof. dr. hab. Konrada Raczkowskiego i przedstawicieli Związku Przedsiębiorstw Mleczarskich Ukrainy i Odeskiej Narodowej Akademii Technologii Żywności. 

Część konferencyjną wzbogaciły trzy debaty z udziałem Prezesa Zarządu Grupy Mlekovita i zaproszonych przez niego gości, skupione głównie wokół partnerskiej współpracy między firmami. W pierwszej z udziałem Jackiem Świgoniem, Członkiem Zarządu Tetra Pak rozmawiano o zrównoważonym rozwoju. W kolejnej, z Sylwią Jurys, Head of Market Area Nordics Russia Poland w firmie SIG Combibloc, Zbigniewem Stefańskim, Menadżerem Sprzedaży w firmie Paccor Polska oraz Marcinem Kuprewiczem, Dyrektorem Handlowym Chr. Hansen Poland, skupiono się głównie na kwestiach ekologicznych. Ostatnia debata z udziałem Tomasza Kordaczuka, Prezesa Zarządu GEA Process Engineering, Mariusza Grygorcewicza, Prezesa Zarządu GEA Westfalia Separator Polska, Jacka Romana, Prezesa Zarządu Marbo oraz Marcina Kakietka, Managera ds. Sprzedaży Rozwiązań Systemowych SPX Flow Technology Poland, dotyczyła wspólnych doświadczeń w zakresie techniki i technologii. 

Forum to pierwsza z 8 imprez zaplanowanych z okazji Jubileuszu 30-lecia marki Mlekovita.

Ostatnie wiadomości o firmie

Warte przeczytania