1. Komunikaty

Polska branża mleczarska na targach Seul Food&Hotel 2025

Źródło: Polska Izba Mleka
Autor: Janusz Górski
© pim
© pim

W terminie 10-13 czerwca 2025 r., członków Polskiej Izby Mleka tj.  mleczarnię Spomlek (SM), Trade Milk, Grupę Mlekovita i Poland Food, dzięki realizacji projektu pt. Targi Seul FoodTech 2025 sfinansowanego z Funduszu Promocji Mleka, można było spotkać na targach w Seulu. 

Polska jest czwartym co do wielkości producentem mleka w Unii Europejskiej i jednym z liderów biorąc pod uwagę produkcję serów, masła i jogurtów.

Korea Południowa należy do kluczowych rynków eksportowych dla polskich produktów mlecznych. W 2024 r. wartość eksportu do Korei wyniosła 31,9 mln euro, co oznacza wzrost o 3,91% w porównaniu z rokiem 2023 (30,7 mln euro). Najczęściej eksportowanymi produktami były mleko i śmietanka, a także serwatka, masło i smarowidła mleczne. Polska Izba Mleka dostrzega ogromny potencjał i długofalowe możliwości dla polskiego sektora mleczarskiego na rynku koreańskim.

Stoisko PIM zlokalizowane jest w hali nr 4, stoisko 4F801. Potencjalni kontrahenci podczas czterech dni targów mają możliwość degustacji produktów mleczarskich pochodzących z najwyższej jakości polskiego mleka, a tym samym poznania oferty polskich producentów mleka i przetworów mlecznych oraz nawiązania bezpośrednich kontaktów biznesowych.

Zdaniem firm uczestniczących, targi to jedna z najskuteczniejszych form promocji na rynkach zagranicznych, a możliwość bezpośredniej rozmowy z kontrahentami jest nieoceniona. Udział w targach jest jedną z najważniejszych form promocji i wsparcia eksportu, dlatego też ważnym elementem strategii wydatkowania środków z Funduszu Promocji Mleka był i w dalszym ciągu jest udział w wystawach i targach. 

Polska Izba Mleka reprezentuje polskie spółdzielnie mleczarskie i przedsiębiorstwa sektora mleczarskiego, aktywnie promując ich produkty na rynkach zagranicznych, w tym w Azji. Realizacja projektów polegających na udziale w targach dzięki środkom z Funduszu Promocji Mleka, umożliwia polskim firmom mleczarskim zwiększyć swoją rozpoznawalność na arenie międzynarodowej. Szerokie perspektywy nawiązania kontaktów biznesowych, prezentacja oferty produktów, czy zbadanie oczekiwań klientów z rynków eksportowych, to kluczowe informacje, które są punktem wyjścia do ekspansji i umocnienia pozycji rodzimych producentów.                  

 

© pim