1. Aktualności
  2. Polska

Sokołów (ZM): Sprzedaż towarów rośnie szybciej niż sprzedaż wyrobów

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© sokołów (zm)

Mleczarnia zlokalizowana w Sokołowie Podlaskim osiągnęła w 2020 r. dodatnią dynamikę sprzedaży. Zwraca uwagę jednak szybszy wzrost sprzedaży towarów z 54,96 do 59,81 mln zł (+8,8% wzrostu). Sama sprzedaż wyrobów to już mniejsza kwot i słabsza dynamika. W 2019 r. było to 31,79 mln zł wobec 33,82 mln zł w 2020 r. (6,4% wzrost). W ostatnim roku przychody ogółem osiągnęły poziom 94,69 mln zł wobec 87,1 mln zł w 2019 r. Rok obrotowy 2020 firma zamknęła zyskiem netto w kwocie 5,76 mln zł.

W najbliższych latach strategia rozwoju spółki zakłada systematyczne umacnianie przedsiębiorstwa jako dostawcy serów podpuszczkowych i twarogowych poprzez budowę silnej sieci dystrybucyjnej umożliwiającej dotarcie do szerokiej grupy odbiorców. Długookresowa strategia zakłada osiąganie zwiększonej sprzedaży na najbliższe lata, uwzględniając rynki zbytu w kraju oraz w krajach UE.

Spółka w 2020 r. poniosła nakłady na inwestycje związane z zakupem samochodów, maszyn i urządzeń oraz modernizację budynku w kwocie 463 tys. zł.