Emmi opiera się kryzysowi wywołanemu przez Covid-19

Szwajcarski gigant, mleczarnia Emmi należąca do europejskiej i światowej czołówki w zakresie przetwórstwa mleka zwiększył sprzedaż o 6,6% do 1,773 mld CHF (1,63 mld euro) w pierwszym półroczu 2020 r. Wzrost organiczny w wysokości 2% osiągnięty przez wiodącego szwajcarskiego przetwórcę mleka był efektem dobrych wyników na rynku detalicznym w Szwajcarii. Firma potwierdza jednak załamanie sektora gastronomicznego w USA wywołane pandemią SARS-CoV-2. Firma ostrożnie, ale i optymistycznie mówi o drugiej połowie roku.
Firma odnotowała ewzrost sprzedaży o 6,6%, wzrost organiczny na poziomie 2%, efekt walutowy-4,9%. Zysk netto spadł o 6,5% do 81,3 mln CHF tj. ok. 75 mln euro.
– Nasz model biznesowy sprawdził się nawet w trudnych warunkach, wspierany przez zdywersyfikowany portfel produktów i rynków, silne marki i sprawną organizację – powiedział Urs Riedener, CEO Grupy Emmi. – Szczególnie cieszę się, że utrzymywaliśmy dostawy przez cały czas, nie tylko dzięki niestrudzonemu zaangażowaniu naszych pracowników i dzięki temu byliśmy w stanie zapewnić wzrost pomimo niezwykle trudnego otoczenia.
Emmi udało się uniknąć spadku w segmencie produktów wygodnych pomimo lockdownu. Konsumenci mimo ograniczeń w mobilności byli przyzwyczajeni do produktów ulubionych marek. Dotyczyło to zwłaszcza koronnego produktu firmy jakim jest Emmi Caffè Latte. Sprzymierzeńcem jego sprzedaży była ciepła i słoneczna pogoda.
Emmi przygotowuje się na dalsze niestabilne i wysoce konkurencyjne środowisko w drugiej połowie 2020 r., Ale pozostaje ostrożnym optymistą co do wyniku za cały rok.
Całoroczna prognoza sprzedaży na 2020 rok (przy założeniu stabilizacji pandemii):
Organiczny rozwój sprzedaży: cała Grupa: 0,5% do 1,5% (wcześniej 2% do 3%)
Rozwój sprzedaży organicznej rynek Szwajcarii: 1% do 2% (wcześniej 0% do 1%)
Organiczny rozwój sprzedaży w Ameryce: od -2% do 0% (wcześniej 4% do 6%)
Organiczny rozwój sprzedaży w Europie: od 1% do 3% (bez zmian)
