Wirtualna Polska: Puste półki nie są przypadkiem


Portal wp.pl powołuje się na badania uznanej agencji badań Nielsen z okresu 24 lutego – 1 marca. To wcześniej, aniżeli wykryto koronawirusa w Polsce. Z badania wynika, że popyt na wybrane produkty tj. makarony, ryż, mąka, gwałtownie wzrósł i dorównuje, a miejsca mi przekracza poziom sprzedaży przedświątecznej. Nielsen podaje wprost: wzrost sprzedaży mąki wyniósł 84%, ryżu +95%, makaronu +65%. Z naszych obserwacji wynika, że zjawisko się pogłębia.
Zgodnie z tym są obserwowano w Chinach sklepy internetowe przeżywają prawdziwe oblężenie. Nawet część towarów nabiałowych staje się niedostępna. Potwierdzić to może każdy, kto próbuje zrobić zakupy poprzez popularne platformy tj. auchandirect.pl czy frisco.pl. Kupujący zamiast 2-3 dni oczekiwania na dostawę czekają tydzień, serwisy internetowe pracują bardzo wolno, a na stronach startowych pojawiają się komunikaty jak ten na frisco.pl:
„Ze względu na bardzo duże zainteresowanie zakupami w naszym sklepie, najbliższe terminy dostaw mogę być odległe. Wpływa to również na dostępność asortymentu na stronie. Bardzo przepraszamy za wszelkie niedogodności. Pracujemy intensywnie nad poprawą sytuacji. Wszystkie składane zamówienia zostaną dostarczone.”
