1. Aktualności
  2. Świat

Sainsbury’s: Wielki sukces mleka w torebkach w Wielkiej Brytanii

Źródło: FoodIngredient’s First
Autor: Barbara Wiercińska

Sprzedaż wprowadzonego przez sieć Sainsbury’s mleka w torebkach poszła ostro w górę, kiedy tylko klienci przekonali się o licznych zaletach nowego opakowania. Sprzedaż torebek wzrosła do ok. 110 tys. tygodniowo. W torebkach sprzedaje się dwa razy więcej mleka półtłustego niż początkowo zakładano .

Mleko opakowane w torebki zostało wprowadzone przez Sainsbury’s, aby zredukować ilość opakowań o 1/3 do końca 2015 r. Przerzucenie się na torebki może pomóc zaoszczędzić nawet 1,4 mln kg. opakowań każdego roku. Emma Metcalf-King, senior buyer działu nabiał stwierdza – Sprzedaż mleka w torebkach dalece przerosła nasze oczekiwania – przed wprowadzeniem rozdaliśmy darmowe dzbanki naszym pracownikom we wszystkich sklepach, aby upewnić się, że na pewno będą wiedzieli, jak takich torebek używać. W rezultacie, pracownicy udowodnili, że są najlepszymi ambasadorami tego produktu, gdyż na podstawie własnego doświadczenia potrafili wyjaśnić klientom, jak go używać. Dodatkowo nasi klienci chcą przyczynić się do ochrony środowiska, co spowodowało tak duży wzrost sprzedaży.
Sukces jest tak duży, że firma chce rozszerzyć asortyment mleka w torebkach. Obecnie w tej formie jest dostępne mleko półtłuste o pojemności dwóch galonów. Aby w dalszym ciągu budować sukces mleka w torebkach, Sainsbury’s planuje rozdać w przyszłym tygodniu 400 tys. dzbanków, aby zachęcić konsumentów do spróbowania tego produktu.