1. Aktualności
  2. Polska

Mlekpol (SM): Lepsza świadomość konsumentów przekłada się na obecność jogurtów w lodówce

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© mlekpol (sm)

– Jogurty naturalne od lat są jedną z najbardziej popularnych kategorii produktów fermentowanych – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Ewa Gromadzka, Kierownik Marketingu w Mlekpol (SM). – Są bogate we właściwości prozdrowotne, uniwersalne w zastosowaniu, idealnie wpisują się w trend na organiczne, racjonalne odżywianie i gotowanie. Cechują się wysoką przyswajalnością białek i tłuszczu oraz dużą zawartością witaminy A i witamin z grupy B. Zaletą jest prosty skład: mleko i kultury bakterii mlekowych.


– Jogurty naturalne dobrze sprzedają się przez cały rok. W okresie wiosenno-letnim wzrasta nieco konsumpcja jogurtów pitnych. W czasie ciepłych dni są lekką, pełnowartościową i orzeźwiającą przekąską. Jogurty pitne to także idealna baza koktajli warzywnych i owocowych oraz chłodników. Jogurty łyżeczkowe, gęste ze swej natury np. jogurt typu greckiego zastępują w letniej kuchni majonez, śmietanę a nawet tłusty twaróg. Są także zdrowym dopełnianiem owoców sezonowych i bazą deserów oraz dipem do grillowanych i świeżych warzyw – opowiada Ewa Gromadzka.
– Najchętniej wybierane są przez konsumentów jogurty w opakowaniach o gramaturze 330-400 g. Mlekpol (SM) ma w swojej ofercie całą paletę jogurtów naturalnych. Konsument znajdzie na naszej półce jogurt naturalny pitny Milko, jogurt typu greckiego, regionalne naturalne jogurty Augustowskie, w tym wersja 0% tłuszczu. Wszystkie z najlepszego polskiego mleka od krów skarmianych paszami bez GMO. Jogurty naturalne wpisują się w większość trendów żywieniowych, diet i mód – dodaje Kierownik Marketingu w Mlekpol (SM).
– Coraz większa wiedza na temat racjonalnego odżywiania i planowania rodzinnych jadłospisów sprzyja ugruntowaniu pozycji wyrobów mlecznych fermentowanych w naszych lodówkach. Nic nie wskazuje na to, by jogurty naturalne miały zniknąć z polskich kuchni – podsumowuje Ewa Gromadzka, Kierownik Marketingu w Mlekpol (SM).