1. Aktualności
  2. Polska

Frąckowiak (ZPSiH): Znak „GMO free” daje pewną przewagę

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski

– Trend „GMO free” ma z pewnością przyszłość, tym bardziej że można odnieść wrażenie, iż mimo że wielu konsumentów nie potrafiłoby na razie dokładnie wyjaśnić znaczenia tego skrótu, zdecydowanie pozytywnie oceniają fakt, iż kupowany przez nich produkt nie ma z GMO nic wspólnego – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Grzegorz Marciniak, Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży w firmie Frąckowiak (ZPSiH).


– Jest to oczywiście moje subiektywne wrażenie wynikające z obserwacji rynku. Z pewnością największe znaczenie mają w tej kwestii media oraz nagłaśnianie problemu. Na razie cecha ta (GMO free), z pewnością pozwala zyskać pewną konkurencyjną przewagę na rynku, przynajmniej w oczach tych konsumentów, dla których zaleta ta ma jakiekolwiek znaczenie. Pozostaje mieć nadzieję, że polskie przepisy w tym zakresie dają gwarancję, że jeśli deklaracja GMO free na produkcie umieszczona jest na opakowaniu, wtedy każdy producent stosuje się do unijnych wymogów w tym zakresie – dodaje Grzegorz Marciniak.