1. Aktualności
  2. Polska

Łowicz (OSM): Odnotowaliśmy istotne sukcesy

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© łowicz (osm)

– Rok 2017 był dobrym rokiem dla mleczarstwa, nie tylko polskiego ale i światowego. Znaczący wzrost odnotowały rynki wschodnie – przede wszystkim Chiny oraz USA. Eksport produktów rolno-spożywczych w bieżącym roku był wyższy o ok. 9% niż w roku ubiegłym – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Andrzej Chomyszczak, Krajowy Kierownik Dystrybucji w mleczarni Łowicz (OSM).
– W porównaniu do 2016 roku, był to rok bardzo dużych wzrostów cen skupu mleka oraz surowców. Wszyscy byliśmy świadkami bardzo mocnych zwyżek cen jednostek tłuszczu, śmietany, co przekładało się na wzrosty cen produktów na półkach sklepowych. Sytuacja ta została bardzo dobrze wykorzystana przez mleczarnię Łowicz (OSM). Podjęte decyzje strategiczne pozwoliły nam na rozwój rynku tradycyjnego – wskazuje nasz rozmówca.


– Dzięki szerokiej współpracy z naszymi Klientami – Dystrybutorami, produkty z logiem Łowicz (OSM) były z coraz większą świadomością wybierane przez Klientów. Wzmocniliśmy nasze działania marketingowe i aktywności zarówno w dystrybucji, jak i w rynku detalicznym. Tym samym rynek hurtowy i tradycyjny zanotował duże wzrosty sprzedaży najważniejszych produktów takich jak mleko oraz śmietany, a dzięki pracy jakościowej zanotowaliśmy duże wzrosty w sprzedaży produktów konfekcjonowanych – m.in. serów w plastrach, twarogów oraz masła – wylicza Andrzej Chomyszczak.
– Obecny trend na rynku mleczarskim pokazuje nam kierunek dalszego rozwoju. Dużym zainteresowaniem konsumentów cieszą się produkty świeże oraz funkcjonalne. Bardzo mocno rośnie sprzedaż mleka pasteryzowanego oraz produktów bez laktozy. Wszyscy widzimy, że w obecnym czasie Klient coraz częściej dokonuje zakupów świadomych, przemyślanych, a w jego koszyku są produkty bardzo dobrej jakości.
– Dodatkowo mleczarnia Łowicz (OSM), postawiła na bardzo duże zmiany dotyczące swoich wizualizacji. Rebranding, jaki obecnie przechodzimy, to zmiany dla naszych Klientów po to, aby mogli korzystać z ergonomicznych, nowoczesnych opakowań, które będą jeszcze bardziej widoczne na półkach sklepowych. Postrzegamy w tym bardzo duże szanse na rozwój sprzedaży zarówno w kanale hurtowym, tradycyjnym oraz Cash&Carry – podkreśla Andrzej Chomyszczak, Krajowy Kierownik Dystrybucji w mleczarni Łowicz (OSM).